جاودانگی بنزما در ۳۴سالگی

مهاجم فرانسوی پس از یک فصل فوق‌العاده با رئال مادرید برنده توپ طلای ۲۰۲۲ شد

بنزما توپ طلا را از دستان زیدان گرفت که لحظاتی بعد مدعی شد یکی از الگوهایش بوده است-FRANCK FIFE / AFP

یک توپ طلای بدون بحث؛ این نقطه مشترک تمام تحلیل‌ها بعد از اعطای توپ طلای ۲۰۲۲ به کریم بنزما بود. مهاجم ۳۴ساله در فصل ۲۲-۲۰۲۱ با فرانسه قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد و بعد از آن با رئال مادرید لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. او همچنین به‌عنوان بهترین گلزن و بازیکن لیگ اسپانیا در فصل گذشته انتخاب شد و در ۴۶ بازی با پیراهن تیم مادریدی آمار خیره‌کننده ۴۴ گل و ۱۵ پاس گل را ثبت کرد.

بنزما توپ طلا را از دستان زیدان گرفت که لحظاتی بعد مدعی شد یکی از الگوهایش بوده است. او در واکنش به دریافت این جایزه، گفت: «دیدن این جایزه در مقابلم، مایه افتخار است. یاد دورانی می‌افتم که کوچک بودم، [و به یاد] تمام تلاش‌هایم، من هرگز ناامید نشدم. این رویای کودکی من است و با این آرزو در سرم بزرگ شدم.» بنزما اضافه کرد: «من دو الگو داشتم، زیدان و رونالدو. این، کارِ من را خیلی سخت می‌کرد.»

مهاجم فرانسوی اعتراف کرد که دوران حرفه‌ای‌اش فقط روزهای خوش نبوده و به سال‌هایی اشاره کرد که از تیم ملی کنار گذاشته شده بود. بنزما گفت که مربی‌ وقت رئال، زیدان کمک کرده تا لذت فوتبال را حفظ کند و بعد از این اتفاق‌ها از نظر ذهنی قوی‌تر شده است. نام او پیش از یورو۲۰۱۶ به‌عنوان یکی از متهمان پرونده اخاذی از هم‌تیمی‌اش، متیو والبوئنا مطرح شد و تا قبل از یورو۲۰۲۰ به تیم ملی دعوت نشد.

بنزما از فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید هم تشکر کرد که سال‌ها قبل برای جذب او به خانه‌اش رفت و با خانواده‌اش صحبت کرد. او در پایان از نقش هم‌تیمی‌هایش در این موفقیت نام برد و جایزه‌اش را یک «توپ طلای مردمی» نامید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زیدان درباره مسیر پرفرازونشیب بنزما تا رسیدن به توپ طلا به روزنامه اکیپ گفت: «او در سن خیلی پایینی به رئال مادرید رفت. حتی در مقطعی تصور می‌شد که او تسلیم خواهد شد، ولی با خودش گفت که می‌خواهم در رئال موفق شوم و بهتر می‌شوم. او حالا یک لیدر کامل است. همه می‌گویند که جدایی رونالدو همه‌چیز را در رئال مادرید تغییر داد، ولی من این‌طور فکر نمی‌کنم. او در دوره حضور کریستیانو هم بازیکن خیلی خوبی بود، هم گل می‌زد و هم به کریستیانو پاس گل می‌داد. او فقط کمی پیشرفت کرده و اعتماد به نفسش بالاتر رفته است.»

در رده‌بندی توپ طلا سادیو مانه دوم شد، مهاجمی که با سنگال قهرمان آفریقا شد و با لیورپول تا یک‌قدمی فتح لیگ برتر و لیگ قهرمانان پیش رفت. او همچنین برنده اولین جایزه سوکراتس شد. این جایزه به بازیکنی تعلق می‌گیرد که حضور پررنگی در فعالیت‌های اجتماعی دارد. مهاجم بایرن در کارهای خیریه فعال است و در زادگاهش یک بیمارستان و چند مدرسه ساخته است.
کوین دبروین، روبرت لواندوفسکی، محمد صلاح، کیلیان امباپه، تیبو کورتوا، وینیسیوس جونیور، لوکا مودریچ و ارلینگ هالند در این رده‌بندی به ترتیب سوم تا دهم شدند.

بیشتر از فوتبال