جشنواره کن با اهدای نخل طلای افتخاری از هریسون فورد تجلیل کرد

فیلم «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» خداحافظی فورد ۸۰ ساله با نقش ایندیانا جونز خواهد بود

ایریس نابلوک، کارگردان فرانسوی جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری هریسون فورد را به او اهدا کرد-VALERY HACHE /AFP

هریسون فورد به همراه سایر بازیگران و عوامل ساخت فیلم «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) روز پنجشنبه ۱۸ مه برای اولین نمایش جهانی این فیلم در جشنواره کن حضور یافت.

فورد دست‌دردست همسرش، کالیستا فلوکهارت، در حالی‌ که آهنگی از کارهای جان ویلیامز  پخش می‌شد، روی فرش قرمز کن پا گذاشت و به دیگر بازیگران فیلم پیوست. در میان حاضران، باب ایگر، رئیس دیزنی، کاتلین کندی از لوکاس فیلم و استیو مک‌کویین، فیلمساز، نیز دیده می‌شدند.

هریسون فورد که حالا ۸۰ سال دارد و نخل طلای افتخاری جشنواره کن ۲۰۲۳ را دریافت کرده است، می‌گوید «گردونه سرنوشت» آخرین بازی او در نقش ایندیانا جونز خواهد بود. جشنواره کن سال ۲۰۲۲ هم به شیوه‌ای مشابه، از فیلم «تاپ‌گان؛ ماوریک» و تام کروز تجلیل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشنال، در سالن نمایش فیلم از فورد با تشویق‌های بسیار استقبال شد. او قبل از دریافت نخل افتخاری بسیار احساساتی به نظر می‌رسید.

فورد پس از آنکه تصاویری از دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش برای حضار پخش شد، گفت: «می‌گویند وقتی می‌خواهی بمیری، تمام زندگی‌ات از جلو چشمت می‌گذرد. من الان زندگی‌ام را مقابل چشمانم دیدم.» فورد سپس با تشکر از فلکهارت و همچنین جیمز منگولد، کارگردان «گردونه سرنوشت» و فیبی والربریج، افزود: «بخش بزرگی از زندگی من... نه تمام زندگی‌ام.»

این اولین فیلم از سری ایندیانا جونز نیست که در جشنواره کن به نمایش در می‌آید. قسمت چهارم این سری با نام «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (Indiana and the Kingdom of the Crystal Skull) در جشنواره کن ۲۰۰۸ نمایش داده شد. این فیلم ۷۹۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشت.

فیلم جدید این مجموعه که شرکت والت دیزنی آن را در تاریخ ۳۰ ژوئن در ایالات‌متحده اکران خواهد کرد، اولین فیلم ایندیانا جونز است که با کارگردانی استیون اسپیلبرگ و داستانی از جورج لوکاس ساخته نشده و منگولد فیلم را با بازی فیبی والربریج، آنتونیو باندراس و مدز میکلسن ساخته است.

بیشتر از فرهنگ و هنر