پول‌پاشی طالبان برای خانواده نیروهای انتحاری؛ «با قربانی کردن آمدیم و می‌مانیم»

حاجی وفا از چهره‌های نزدیک به رهبر طالبان است و نفوذ به مراتب بالاتری از استاندار دارد

حاجی وفا به کودکان نیروهای انتحاری پول نقد می‌دهد-استانداری طالبان برای بلخ

محمد یوسف مشهور به حاجی وفا، استاندار طالبان برای بلخ، روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت (۱۶ مه) با خانواده‌های شماری از نیروهای انتحاری کشته‌شده، دیدار و بین آن‌ها پول نقد توزیع کرد.  

دفتر استانداری طالبان برای بلخ در توییتر نوشت که حاجی وفا با خانواده‌های نیروهای انتحاری که فرزندان و برادرانشان را در حمله به نیروهای آمریکایی، هتل سرینا، فرماندهی پلیس حکومت پیشین در مزار شریف، شهرستان سنگین هلمند، فرودگاه قندهار، هتل انترکانتیننتال، شهرستان چهار بولک بلخ از دست داده‌اند، دیدار کرد.

حاجی وفا گفت نظام طالبان با قربانی کردن نیروهایشان به پیروزی رسیده است و اینک آن‌ها مسئولیت دارند که از خانواده‌های کشته‌شدگان این گروه «قدردانی» کنند. 

او گفت که «این نظام با قربانی کردن نیروهایش روی کار آمده و با قربانی کردن آن‌ها حفظ می‌شود» و افزود: «ما تمام آرمان‌های شهیدان را تکمیل می‌کنیم. دروازه بزرگان امارت اسلامی افغانستان به‌روی خانواده‌های قربانیان باز است و هر وقت که مشکل داشته باشند، می‌توانند به ما مراجعه کنند.» 

حاجی وفا، به دستور ملا هیبت‌الله، رهبر طالبان، پس از کشته شدن داوود مزمل، استاندار طالبان در بلخ، از طرف نیروی وابسته به شاخه خراسان دولت اسلامی به سمت استانداری بلخ منصوب شد. او بیش از دو ماه می‌شود که در بلخ فعالیت می‌کند و این برای نخستین‌بار است که با خانواده‌های نیروهای انتحاری‌ در استان بلخ دیدار می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حاجی وفا از چهره‌های نزدیک به رهبر طالبان است و نفوذ به مراتب بالاتری از یک استاندار دارد.  

بیش از ۲۱ ماه می‌شود که طالبان بر افغانستان حکومت می‌کنند و در این مدت، آن‌ها چندین بار از عملکرد نیروهای انتحاری کشته‌شده‌ خود ستایش کرده‌اند. در این مدت، رهبران طالبان چندین رژه برای نیروهای انتحاری ترتیب دادند و همچنان به داشتن این نیروها افتخار می‌کنند.  

شماری زیادی از شهروندان افغانستان در حمله‌های انفجاری و انتحاری طالبان طی دو دهه اخیر جان باختند. تقدیر و ستایش از عاملان انتحاری با انتقاد شدید برخی از شهروندان مواجه شده است.  

بیشتر از جهان