احتمال فروش ۲.۱ میلیارد دلاری تور کنسرت «رنسانس» بیانسه

به گزارش فوربس، این درآمد ۱۰ رقمی بالقوه ملکه بی از دو حوزه اصلی خواهد بود: فروش بلیت و کالاهای جانبی

میزان فروش ناخالص بلیت‌های کنسرت حداقل ۷۵۲ میلیون دلار و حداکثر ۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است- instagram/beyonce

بیانسه بالاخره پس از سال‌ها انتظار به صحنه اجرای زنده بازگشت و تور کنسرت «رنسانس» خود را با اجرا در کشور سوئد آغاز کرد.

بیانسه ژیزل نولز-کارتر، مشهور به ملکه بی، تور کنسرت «رنسانس» را در حالی آغاز کرد که پیش‌بینی می‌شود این تور با فروش ۲.۱ میلیار دلار، به پردرآمدترین تور تاریخ تبدیل شود.

به گزارش فوربس، درآمد ۱۰ رقمی بالقوه ملکه بی از دو حوزه اصلی خواهد بود: فروش بلیت و کالاهای جانبی.

با در نظر گرفتن میانگین قیمت بلیت‌ها در ۵۷ اجرا، میزان فروش ناخالص بلیت‌های کنسرت حداقل ۷۵۲ میلیون دلار و حداکثر ۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

در بخش فروش کالاهای جانبی نیز با فرض فروش ۳۰۰ هزار قلم کالا با قیمت متوسط ۱۰۰ دلار، می‌توان تخمین زد درآمدی حدود ۱۷۱ میلیون دلار حاصل شود که اگر ۸۰ درصد از فروش این کالاها به بیانسه برسد، از بابت آن‌ها حدود ۱۳۶.۸ میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

بر اساس گزارش فوربس، حتی اگر درآمد او از فروش بلیت را متوسط ارقام بالا در نظر بگیریم، او همچنان‌ــ‌ با اختلاف زیادــ برگزارکننده پردرآمدترین تور تمام دوران‌ خواهد شد. این رکورد در حال حاضر متعلق به التون جان است که از تور «جاده آجر زرد خداحافظی» خود از ۲۹۳ کنسرت بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، مبلغ ۸۵۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درآمد ناخالص بیانسه از آخرین تور او با نام «آن د ران ۲» (On the Run II) در سال ۲۰۱۸  به همراه جی زی، شریک زندگی‌اش، ۲۵۴ میلیون دلار بود.

تور «رنسانس» این خواننده از ۱۰ مه در سوئد آغاز شد. بیانسه ۸ ژوئیه به تورنتو می‌رود و پس از آن در شهرهایی مانند فیلادلفیا، شیکاگو، آتلانتا، لس‌آنجلس و زادگاهش هیوستون به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

بیانسه اخیرا دادخواستی به دادگاه مالیاتی ایالات متحده ارائه کرد تا بدهی‌های مالیاتی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ او را مجددا محاسبه کنند.

به گزارش فوربس، بر اساس اطلاعیه‌ اداره مالیات که ۱۸ ژانویه منتشر شد، در سال ۲۰۱۸ برای این خواننده ۴۱ ساله، ۸۰۵ هزار و ۸۵۰ دلار مالیات اضافه و ۱۶۱ هزار و ۱۷۰ دلار جریمه محاسبه شده است. در سال ۲۰۱۹ نیز، اداره مالیات مبلغ یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۴۷ دلار مالیات اضافی و ۲۸۸ هزار و ۵۵۰ دلار جریمه و سود آن برای در هر دو سال را محاسبه کرده است.

بیانسه در بخشی از شکایت خود مدعی است که اداره مالیات ایالات متحده در محاسبه میلیون‌ها دلار مالیات، استهلاک، هزینه‌های مدیریت، آب و برق و سایر کسورات اشتباه کرده است. به گفته بیانسه، مالیات گرفتن بابت ۸۶۸ هزار و ۷۶۶ دلاری که در سال ۲۰۱۸ برای کمک به خیریه پرداخته هم غیرمجاز است.

بیانسه تنها کسی نیست که در سال ۲۰۲۳ تور بزرگ و پردرآمدی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تیلور سوییفت هم که تور «اراس» (Eras) خود را در ماه مارس آغاز کرد، ۱.۶ میلیارد دلار فروش داشته باشد.

بیشتر از موسیقی