سوزان رایس، مشاور ارشد سیاست داخلی بایدن ماه آینده پست خود را ترک می‌کند

رئیس کارکنان کاخ سفید: رایس در پیشبرد دستورکار بایدن نقش بسیار مهمی ایفا کرد و شورای سیاست داخلی را به سطوح بالاتر و جدیدی ارتقا داد

سوزان رایس و جو بایدن-POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

جو بایدن، رئیس ‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، دوشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت)، گفت که سوزان رایس، مشاور ارشد سیاست داخلی او، ماه آینده مسند خود را ترک خواهد کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، رایس در جایگاه مدیر شورای سیاست داخلی کاخ سفید، تاثیر گسترده‌ای بر رویکرد دولت به موضوعاتی چون مراقبت‌های بهداشتی، مهاجرت و نابرابری‌های نژادی داشت.

اسوشیدپرس نوشته است که برای رایس، کارشناس دموکرات قدیمی سیاست خارجی که  در دو سمت مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس ‌جمهوری سابق ایالات متحده، و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد خدمت کرده است، این تغییر شگفت‌انگیز است. رایس در این سمت‌ها با بایدن در مسند معاون رئیس‌ جمهوری وقت همکاری نزدیک داشت و نام او در طول مبارزات انتخاباتی بایدن در  ۲۰۲۰، در فهرست کوتاهی آمده بود که معاون رئیس‌ جمهوری از میان آن‌ها انتخاب شد.

بایدن در بیانیه‌ای درباره این تغییر گفت:  «پس از بیش از دو سال رهبری جدی او در شورای سیاست داخلی، واضح است که هیچ‌ کس تواناتر و مصمم‌تر از سوزان رایس برای انجام کارهای مهم برای مردم آمریکا وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ان‌بی‌سی، جف زینتز، رئیس کارکنان کاخ سفید، گفت که رایس در پیشبرد دستورکار بایدن نقش بسیار مهمی ایفا کرده و شورای سیاست داخلی را به سطوح بالاتر و جدیدی ارتقا داده است.

رایس در مسند خود در دولت بایدن، به نظارت به انبوه اقدامات اجرایی و قانونی، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، پلیس، ایمنی سلاح، برابری نژادی و صورت‌حساب عظیم یک تریلیون دلاری زیرساخت‌ها کمک کرد.

سوزان رایس دوشنبه با انتشار توییتی از جو بایدن تشکر کرد و گفت: «به تمام کارهایی که توانستیم با هم برای مردم آمریکا انجام دهیم، افتخار می‌کنم.»

رایس که آخرین روز کاری‌اش ۲۶ مه خواهد بود، همچنین از دست‌اندرکاران اصلی تلاش‌های دولت بایدن برای مدیریت تعداد فزاینده مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک و بازگرداندن بسیاری از مهاجرانی بود که غیرقانونی از مرز عبور کرده بودند.

با این حال، ایالات متحده موافقت کرده است که هر ماه هزاران مهاجر بپذیرد؛ به این شرط که قانونی وارد شوند، حامیان مالی واجد شرایط داشته باشند و بررسی سوابق را پشت سر بگذارند.

فرد بعدی که برای این مسند انتخاب خواهد شد، باید با اختلافات کنگره  دست‌و‌پنجه نرم کند. مشاور سیاست داخلی جدید احتمالا بیشتر روی اجرای سیاست‌های کنونی تمرکز خواهد کرد.

بیشتر از جهان