اوج هرج‌و‌مرج در چلسی

پس از حذف تیم لندنی مقابل رئال مادرید، تیاگو سیلوا و دیدیه دروگبا از مدیران باشگاه انتقاد کردند

تیاگو سیلوا، کاپیتان چلسی در بازی باچلسی و رئال مادرید ـ Adrian DENNIS / AFP

معجزه‌ای در کار نبود و چلسی با دو باخت مقابل رئال مادرید از لیگ قهرمانان کنار رفت. شکست دو بر صفر بازی رفت در برنابئو، سه‌شنب‌‌‌شب در ورزشگاه خانگی استمفوردبریج هم تکرار شد و آبی‌های لندن فصل را بدون جام به پایان می‌برند. چلسی از بدترین فصول خود را در سال‌های اخیر پشت سر می‌گذارد و در لیگ برتر هم یازدهم است تا بخت ناچیزی برای حضور در لیگ‌های اروپایی فصل آینده داشته باشد. 

این افت عجیب، نتیجه تصمیماتی است که مالکان آمریکایی باشگاه در ماه‌های گذشته گرفته‌اند. آن‌ها در هفته‌های آغازین فصل، توماس توخل را برکنار و گراهام پاتر، سرمربی برایتون، را با هزینه زیاد استخدام کردند. چلسی در پنجره زمستانی نقل‌و‌انتقالات، فعال‌ترین باشگاه اروپا بود و تصور می‌کرد که با آمدن تازه‌واردها، سرنوشت تیم دگرگون می‌شود. 

به گزارش ESPN، چلسی ژانویه ۳۲۳ میلیون پوند برای جذب هشت بازیکن جدید هزینه کرد که انزو فرناندز، میخایلو مودریک و بنوا بادیاشیل در راس آن‌ها بودند، ولی این خریدها هرج‌و‌مرج درون تیم را بیشتر کرد. باشگاه به پاتر هم زمان کافی نداد و به تازگی فرانک لمپارد برای هدایت تیم تا پایان فصل انتخاب شده است، ولی او هم نتوانسته روند شکست‌های چلسی را متوقف کند.

به گزارش گاردین، تاد بولی، از مالکان باشگاه، پس از شکست خانگی شنبه مقابل برایتون، به رختکن رفته و عملکرد این فصل تیم را «شرم‌آور» خوانده است. در این گزارش آمده است که یکی از بازیکنان گرانقیمتی که در یک سال گذشته خریده شده، با انتقادات تند بولی روبه‌رو شده است. این مالک آمریکایی گفته است که هدفش از سرزنش بازیکنان، انگیزه دادن به آن‌ها پیش از حساس‌ترین بازی فصل تیم مقابل رئال مادرید بوده است؛ ترفندی که بی‌نتیجه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از شکست سه‌شنبه‌شب به رئال مادرید و حذف از لیگ قهرمانان، نوبت تیاگو سیلوا، کاپیتان باتجربه چلسی بود که انگشت اتهام را به سمت باشگاه بگیرد. او به مدیران توصیه کرد که از خریدهای جدید دست بکشند و به فکر راهبرد معینی باشند، وگرنه این نتایج ضعیف در فصل آینده هم تکرار خواهد شد.
مدافع برزیلی گفت: «مربی می‌تواند از بین ۳۰ بازیکن فقط یازده نفر را انتخاب کند. این کار سختی است. همه فرصت بازی پیدا نمی‌کنند و همیشه تعدادی از بازیکنان ناراضی می‌مانند.» سیلوا افزود: «باشگاه با این همه بی‌تصمیمی، در دوران سختی به سر می‌برد. باید رختکن را بزرگ‌تر کنیم، چون با تعداد بازیکنان همخوانی ندارد. باید این روند را متوقف کنیم و راهبرد مناسبی در پیش گیریم، وگرنه فصل بعد هم ممکن است این اشتباهات تکرار شود.»

دیدیه دروگبا، اسطوره چلسی، نیز پس از شکست مقابل رئال مادرید، با حمله‌های تندی به مالکان آمریکایی، آن‌ها را به «بی‌کلاسی» متهم کرد. او در جایگاه کارشناس بازی در شبکه «کانال پلوس» فرانسه، گفت: «این باشگاه در دوران مالکیت آبراموویچ کلاس خاصی داشت، ولی این روزها کمیاب شده. مشاهده برکنار کردن بعضی از افراد، برایم سخت بود. آن‌ها باید به اصول و ارزش‌هایی برگردند که باشگاه داشت. من دیگر باشگاهم را نمی‌شناسم.»

بیشتر از فوتبال