‌‌خط‌ونشان طالبان برای ساکنان پروان: جرم قیام بالاتر از کفر است

استاندار طالبان در پروان هشدار داد هیچ‌گونه «دلیل شرعی» برای جنگیدن علیه «نظام اسلامی» وجود ندارد

طالبان از ساکنان پروان خواستند که از حکومت آنها حمایت کنند-خبرگزاری باختر

طالبان شماری از ساکنان سالنگ استان پروان را فراخواندند و به آن‌ها هشدار دادند که از همکاری با جبهه‌های مخالف این گروه خودداری کنند. 

خبرگزاری باختر، که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند، در روز یکشنبه، ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل)، از این نشست با عنوان «حمایت صدها تن از ساکنان شهرستان سالنگ پروان از نظام اسلامی» یاد کرده است.  

مولوی عبیدالله امین‌زاده، استاندار طالبان در پروان، به ساکنان سالنگ هشدار داد هیچ‌گونه دلیل شرعی برای جنگیدن علیه نظام اسلامی وجود ندارد. 

او گفت: «هر کسی در مقابل نظام اسلامی قیام می‌کند، جرم او بالاتر از کفار است. فعلا در افغانستان هیچ دلیل شرعی برای جنگ وجود ندارد و هر کسی که در مقابل آن برمی‌خیزد، باغی و سرکش است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از ساکنان سالنگ خواست با کسانی که علیه نظام طالبان مبارزه می‌کنند، همکاری نکنند. 

او افزود: «مردم ما باید در کنار انسجام، وحدت و اتحاد، از اهداف دشمن که مردم را به ‌نام‌های مختلف علیه این نظام برمی‌خیزاند و اوضاع را مختل می‌کند، هوشیار و بیدار باشند و فریب آن‌ها را نخورند.»

ملا عزیزالله عمر، فرمانده پلیس طالبان در پروان، نیز در این نشست بر حمایت مردم از این گروه و نیروهای‌ آن تاکید کرد. او از بزرگان شهرستان سالنگ خواست کسانی را که در امنیت اخلال می‌کنند، معرفی و دستگیر کنند.

صدیق‌الله مخلص، رئیس استخبارات (اطلاعات) طالبان در پروان، حکومت این گروه را «نعمت الهی» خواند و بر حمایت مردم از آن تاکید کرد.

طالبان در پروان و استان‌های همجوار آن از افزایش تمایل شهروندان به پیوستن به جبهه‌های مسلحانه مخالفان‌ حکومت خود نگران‌اند. هفته گذشته در سالنگ جنوبی، میان نیروهای جبهه آزادی افغانستان و طالبان درگیری رخ داد. در این درگیری اکمل امیر و بصیر اندرابی، از نیروهای ویژه حکومت پیشین افغانستان، با شماری از افرادشان جان باختند.

طالبان ادعای برپایی نظام اسلامی دارند و بر اساس همین ادعا، تمام مخالفان خود را «باغی» خطاب می‌کنند. مرور کارنامه یک سال و نیم حکومت طالبان نشان می‌دهد که بارها افرادی با این اتهام، در دادگاه‌های صحرایی محکوم و کشته شده‌اند.

 ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان، مارس گذشته در جریان یک سخنرانی تاکید کرد که کشتن مخالفان حکومت طالبان «فرض» است و باید علیه آنان نیز مانند نیروهای آمریکایی، جنگید.

بیشتر از جهان