سعد حریری به تجاوز جنسی به دو مهماندار هواپیما متهم شد

این دو زن شاکی می‌گویند نخست‌وزیر سابق لبنان آن‌ها را با تجاوز جنسی خشن، ضرب‌وشتم و اجبار به ارضای جنسی خود، شکنجه کرده است

سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان - AFP

دو زن مهماندار هواپیما در شکایتی رسمی مدعی شده‌اند که سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان، آن‌ها را کتک زده و به آنان تجاوز کرده است.

بر اساس شکایتی که در دادگاه فدرال نیویورک مطرح شد، دو مهماندار هواپیما ادعا کرده‌اند که این مسئله در هواپیمای شخصی سعد حریری اتفاق افتاده است. این شکایت در تاریخ ۲۰ مارس علیه سعدالدین رفیق‌الحریری و پنج متهم دیگر، در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده ثبت شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق اسناد دادگاه، شاکیانی که در دادنامه با نام‌های غیررسمی جین‌دو ۱ و جین‌دو ۲ معرفی شده‌اند، حریری را به «تجاوز بی‌رحمانه در محل کار، حبس کاذب، ضرب‌وشتم و آزار جنسی» متهم کرده‌اند.

بر اساس اسناد دادگاه، گفته می‌شود این حوادث از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در هواپیمای اوگرسعودی، شرکتی متعلق به سعد حریری، رخ داده است و این دو زن کارمندان اوگرسعودی کار بوده‌اند. جین‌دو ۱ کار خود را در سال ۲۰۰۹ ترک کرد و جین‌دو ۲ نیز اخراج شد.

در این شکایت همچنین آمده که نخست‌وزیر سابق لبنان هر دو شاکی را در شرایطی قرار داده که با تماس جنسی نامناسب، اجبار، آزار و اذیت و تقاضا برای ارضای جنسی همراه بوده است. بر اساس اسناد منتشرشده از متن شکایت‌نامه، «متهم، سعد حریری، از موقعیت خود در خطوط هوایی برای ارضای جنسی خود سوءاستفاده و در عین حال، هر دو شاکی را قربانی کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر مطبوعاتی حریری روز شنبه اول آوریل با ارسال بیانیه‌ای برای سی‌ان‌ان، این اتهام‌ها را رد و ادعا کرد که این شکایت «مملو از اتهام‌های کاملا نادرست و غیرقابل قبول با هدف تحریک و تهمت علیه نخست‌وزیر حریری» است.

این بیانیه همچنین مدعی شد که این سومین باری است که دو شاکی تلاش می‌کنند از حریری در نیویورک شکایت کنند و «این شکایت چیزی نیست جز یک کارزار افترا که این دو زن با هدف کسب منافع مالی سازماندهی کرده‌اند».

دفتر مطبوعاتی سعد حریری تاکید کرد: «این ادعاهای بی‌اساس به هیچ وجه حقیقت ندارند.»

سی‌ان‌ان می‌گوید با وکیل شاکیان سعد حریری تماس گرفته، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

سعد حریری با نام کامل سعدالدین رفیق حریری، متولد ۱۸ آوریل ۱۹۷۰ در ریاض است. او سیاستمدار لبنانی و دومین پسر رفیق حریری است که از نوامبر ۲۰۰۹ تا ژانویه ۲۰۱۱، از دسامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۲۰ و از سپتامبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ نخست‌وزیر لبنان بود. او سال ۲۰۲۱ جای خود را به نجیب میقاتی داد.

سعد حریری رهبر جریان المستقبل و قوی‌ترین چهره ائتلاف ۱۴ مارس در لبنان محسوب می‌شود. او روز دوشنبه ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲، اعلام کرد که فعالیت سیاسی خود را در بحبوحه بحران شدید اقتصادی که رهبران این کشور نتوانسته‌‌اند آن را متوقف کنند، به حالت تعلیق در می‌‌آورد. او از جنبش المستقبل، حزب سیاسی خود، خواست در انتخابات شرکت نکند و هیچ فردی از جنبش المستقبل یا به نمایندگی از آن برای انتخابات نامزد نشود.