دختر رهبر کره شمالی دیور می‌پوشد؟

اولویت اصلی دیپلمات‌های کره شمالی خرید کالاهای لوکس برای خانواده کیم است

رهبر کره شمالی در کنار دخترش درحال تماشای رژه نظامی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس ارتش خلق کره- AFP PHOTO/KCNA VIA KNS

کیم جو آئه، دخترکیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جدیدترین عکسی که اخیرا این رژیم منتشر کرده است، با یک کت لوکس دیده شد. این تصویر نشان می‌دهد که چقدر زندگی دیکتاتور و خانواده‌اش از مردمی که در فقر و گرسنگی گسترده زندگی می‌کنند، متفاوت است.

دختر ۱۰ ساله کیم جونگ اون در روز ۱۶ مارس به همراه پدرش برای تماشای پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما (Hwasong-17) در حالی حضور پیدا کرد که یک کت کلاه‌دار از مجموعه کودکان دیور پوشیده بود.

چنانچه ریکاردو روباینا، اقتصاد‌دان، در توییتر خود نوشت: «برای پرتاب موشک بالیستیک قاره‌پیما چه می‌پوشی؟ دختر کیم جونگ اون کت دیور پوشیده بود.»

به نوشته رسانه‌های محلی، با توجه به الگوی دوخت و طرح خطوط متقاطع و لوزی‌های روی کت که با طرح‌های دیور مطابقت دارد، احتمالا کتی از این خانه مد باشد. وب‌سایت دیور قیمت این تکه را ۱۹۰۰ دلار، معادل ۲.۴ میلیون وون، نشان می‌دهد.

 

چاینا مورنینگ پست به نقل از ریو هیون وو، سفیر سابق کره شمالی در کویت که از رژیم جدا شده است، نوشت که اولویت اصلی دیپلمات‌های کره شمالی خرید کالاهای لوکس برای خانواده کیم است.

این اولین باری نیست که رهبر کره شمالی یا اعضای نزدیک خانواده‌اش با محصولات لوکس دیده می‌شوند. پیش‌تر، در اکتبر ۲۰۲۰، دیکتاتور کره شمالی در حالی که هنگام برگزاری رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این کشور، مقابل جمعیت بزرگی از مردم ایستاده بود، یک ساعت مچی‌‌ به دست داشت که هیچ شهروند عادی کره شمالی قادر به خرید آن نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در حالی رو به جمعیت اشک می‌ریخت و آن‌ها را به صبوری در مقابل سختی‌های پیش روی کشور فرامی‌خواند که ساعت خودکار ۱۱ هزار دلاری از برند ساعت سوئیسی IWC Portofino را به دستش بسته بود.

این اطلاعات در حالی به دست آمده که پیونگ‌یانگ انواع مختلفی از موشک‌های بالیستیک و کروز را به سمت دریای شرق شلیک کرده است تا ظاهرا کره جنوبی و ایالات متحده، قوی‌ترین متحد نظامی سئول را تحریک کند. شلیک هرکدام از این موشک‌ها حداقل ده‌ها میلیون دلار هزینه دارد و پیونگ‌یانگ در سال جاری بیش از ۱۰ موشک پرتاب کرده است.


جو آئه، دومین فرزند رهبر کره شمالی و «عزیزترین» آن‌هاست که به نظر می‌رسد جانشین احتمالی او در این قلمرو منزوی باشد.

بیشتر از زندگی