جانشین کیم جونگ اون دخترش نخواهد بود

گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشینی دختر کیم جونگ اون زمانی بالا گرفت که او در رژه نظامی پدرش را همراهی کرد و قرار است تصویرش روی تمبرهای جدید نقش ببندد.

رسانه‌های کره شمالی او را فرزند «عزیز» یا «محترم» کیم خطاب می‌کنند و عکس‌ها و ویدیوهای منتشرشده حاکی از رابطه نزدیک او با پدرش است‌ـ STR / KCNA VIA KNS / AFP

کره جنوبی در واکنش به گمانه‌زنی‌ها در مورد علت حضور دختر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در مراسم‌های دولتی، معتقد است هنوز برای این نتیجه‌گیری که کیم جو آئه ۱۰ ساله جانشین پدرش می‌شود زود است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد دختر کیم جونگ اون زمانی بالا گرفت که او اخیرا در رژه نظامی بزرگی در پیونگ‌یانگ پدرش را همراهی کرد و قرار است تصویرش روی تمبرهای جدیدی که به‌زودی منتشر می‌شود نقش ببندد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کوان یانگسه، وزیر اتحاد دو کره، بالاترین مقام کره جنوبی در امور کره شمالی، در جلسه کمیته پارلمان در پاسخ به سوال در مورد انتخاب کیم جو آئه به‌عنوان رهبر بعدی کره شمالی، به جوانی کیم جونگ اون‌ــ که ماه گذشته ۳۹ ساله شد‌ــ و همچنین هرم قدرت مردمحور کره شمالی اشاره کرد.

او خطاب به قانون‌گذاران گفت: «این دیدگاه وجود دارد که حضور او با هدف صحبت در مورد انتقال قدرت موروثی است. اما با توجه به سن کیم جونگ اون و این واقعیت که کره شمالی ماهیتی پدرسالارانه‌تر از ما دارد، جای سوال‌های زیادی باقی می‌گذارد که آیا کره شمالی یک زن را آماده می‌کند تا قدرت را به ارث ببرد.»

به گفته کوان، حضور مکرر دختر رهبر کره شمالی در ماه‌های اخیر به احتمال زیاد برای جلب و تقویت حمایت عمومی از خانواده کیم و زمینه‌سازی برای انتقال موروثی قدرت در آینده است.

بر اساس گمانه‌زنی رسانه‌های کره جنوبی، کیم جونگ اون یک پسر دارد که از کیم جو آئه بزرگ‌تر است و فرزند سومش هم احتمالا دختر است. اما کوان گفت فقط کیم جو آئه به‌طور رسمی تایید شده که فرزند رهبر کره شمالی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیم جو آئه اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ دیده شد که همراه پدرش آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما را تماشا کرد. از نوامبر به این سو، او چهار بار دیگر در انظار عمومی مشاهده شده است، از جمله در رژه نظامی هفته گذشته.

رسانه‌های دولتی کره شمالی او را فرزند «عزیز» یا «محترم» کیم خطاب می‌کنند و عکس‌ها و ویدیوهای زیادی منتشر کرده‌اند که حاکی از رابطه نزدیک او با پدرش است. تصاویر رژه نظامی او را در حالی نشان می‌دهد که گونه پدرش را لمس می‌کند و در ضیافتی پیش از آن، در صدر مجلس نشسته بود و والدینش و ژنرال‌ها در دو سویش قرار داشتند که از دید ناظران، با توجه به کیش شخصیت و جایگاه خداگونه کیم در کره شمالی، امری غیرعادی و تصورناپذیر است.

طرح‌هایی که شرکت تمبر دولتی کره شمالی منتشر کرده است نشان می‌دهد که از هشت تمبر جدید، روی پنج تا از آن‌ها تصویر کیم جو آئه نقش بسته است. این تمبرها از جمعه ۱۷ فوریه توزیع خواهد شد و به‌مناسبت آزمایش موشک هواسونگ‌ـ‌۱۷ آی‌سی‌بی‌ام در ماه نوامبر، که کیم جو آئه نیز در آن حضور داشت، چاپ شده‌اند.

پس از اولین حضور او در انظار عمومی، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به نمایندگان پارلمان اعلام کرد که او فرزند دوم کیم جونگ اون است. به عقیده این سازمان، رهبر کره شمالی دخترش را به رویدادهای عمومی برد تا تصمیمش برای واگذاری قدرت به یکی از فرزندانش را نشان دهد، اما حضور فرزند کوچک‌ترش لزوما به این معنی نیست که او جانشینش خواهد بود.

دویون کیم، تحلیلگر ارشد در مرکز امنیت آمریکا در واشنگتن، در این زمینه می‌گوید: «هنوز خیلی زود است تصور کنیم کیم جو آئه وارث کیم جونگ اون خواهد بود زیرا در کره شمالی همیشه پسر جانشین می‌شود. بنابراین، هنوز نمی‌دانیم آیا کیم جونگ اون مایل است در مورد جنسیت جانشینش سنت‌شکنی کند یا کیم جو آئه نقشی کلیدی در حمایت از هرکس که کیم جونگ اون انتخاب کند بازی خواهد کرد.»

بیشتر از جهان