کیم جونگ اون پوشیدن «جین» پاره و برخی مدل‌های مو را ممنوع کرد

علت این ممنوعیت «جلوگیری از ترویج و نفوذ فرهنگ غربی و سبک زندگی سرمایه‌داری» عنوان شده است

کره شمالی در دسامبر ۲۰۲۰ نیز قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، شهروندانی که تحت تاثیر ویدیوهای تبلیغاتی کره جنوبی باشند مجازات می‌شوند‌ـ KIM Won Jin / AFP

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای «جلوگیری از ترویج و نفوذ فرهنگ غربی و سبک زندگی سرمایه‌داری» پوشیدن شلوار «جین» پاره یا «زاپ‌دار»  و برخی مدل‌های مو را برای شهروند این کشور ممنوع اعلام کرد.

رودونگ سینمون، روزنامه رسمی کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی، در روزهای گذشته، سرمقاله‌اش را به ابراز نگرانی در مورد نفوذ و گسترش سبک زندگی و فرهنگ غربی در این کشور اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین نوشته که کیم جونگ اون برای مقابله با این نگرانی‌ها، پوشیدن شلوار جین تنگ و زاپ‌دار (پاره)  را ممنوع اعلام کرده است.

این روزنامه همچنین با ارائه فهرستی از ۱۵ مدل موی مجاز، تاکید کرده که مدل پشت‌موی بلند نیز برای شهروندان کره شمالی ممنوع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سردبیر روزنامه رودونگ سینمون در این سرمقاله می‌نویسد: «تاریخ به ما یاد داده است که اگر سبک زندگی خود را کم‌اهمیت بشماریم، کشورمان مانند دیواری که به مرور زمان نم گرفته است، فرومی‌پاشد.»

او در ادامه نوشته است باید در برابر ریزترین نشانه‌های سبک زندگی خارجی بایستیم تا بتوانیم آن را ریشه‌کن کنیم.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی انتشار این سرمقاله در روزنامه رسمی همسایه شمالی‌اش را هشداری برای جوانان این کشور در مورد انتخاب سبک‌های زندگی «خارجی و منحرف» دانسته است.

این خبرگزاری همچنین نوشته که کره شمالی در دسامبر ۲۰۲۰، قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن، شهروندانی که تحت تاثیر ویدیوهای تبلیغاتی کره جنوبی باشند، مجازات می‌شوند.

ناظران معتقدند که دستور اخیر کیم جونگ اون مبنی بر ممنوعیت مدل‌های خاص مو و پوشش در راستای قانون پیشین و به منظور مقابله با نفوذ فرهنگ غربی در این کشور است.

بیشتر از زندگی