جبهه مقاومت ملی افغانستان به قرارگاه طالبان در پل‌چرخی حمله کرد

سخنگوی جبهه مقاومت ملی گفت هدف این حمله پاسگاه‌ نیروهای ویژه طالبان بود

نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان شامگاه سه‌شنبه‌ هشتم فروردین، به یک قرارگاه نظامی طالبان در پل‌چرخی حمله کردند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، با انتشار ویدیویی اعلام کرد که این حمله آغاز عملیات نظامی جبهه مقاومت ملی در فصل جديد است که طی آن به طالبان تلفاتی هم وارد شده است. سخنگوی جبهه مقاومت ملی تصریح کرد هدف این حمله پاسگاه‌های نیروهای ویژه طالبان بوده است و حملات این‌چنینی جبهه مقاومت ملی به قرارگاه‌های طالبان ادامه خواهند یافت.

این نخستین حمله نظامی جبهه مقاومت ملی به طالبان در سال خورشیدی جدید است. در سه ماه گذشته و به دلیل فصل سرما در افغانستان، درگیری‌های نظامی میان طالبان و جبهه مقاومت ملی متوقف شده بود.

طالبان اوایل دی‌ماه، در یک تهاجم نظامی گسترده در اندراب، به قرارگاه نظامی فرمانده خیرمحمد خیرخواه، از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت ملی، حمله کردند. در پی این حمله، خیرخواه و ۲۰ تن از افرادش پس از چند ساعت درگیری، کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه‌شنبه، یک فایل صوتی هم از امرالله صالح، از رهبران جبهه مقاومت ملی، در فضای مجازی منتشر شد که در آن می‌گفت نیروهای جبهه مقاومت ملی خود را برای حملات گروهی چریکی آماده کنند و هر گروه بیش از سه نفر نیست تا آسیب‌پذیری کاهش یابد. بر اساس سخنان امرالله صالح، روش فعالیت جبهه مقاومت ملی از جنگ جبهه‌ای به جنگ چریکی تغییر کرده است و از این پس بر حملات شهری تمرکز خواهد شد.

جبهه مقاومت ملی که در آستانه فروپاشی دولت جمهوری در پنجشیر شکل گرفت، در نزدیک به ۲۰ ماه سلطه طالبان بر افغانستان، همواره از گسترش مقاومت مسلحانه علیه طالبان سخن گفته است. احمد مسعود، رهبر این جبهه، در مصاحبه با رسانه‌ها با تاکید بر فشار نظامی بر طالبان گفت که تداوم سلطه طالبان بر افغانستان، خطر تروریسم در منطقه تقویت را می‌کند.

سخنگویان طالبان همواره با رد حضور نظامی جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید کرده‌اند که هیچ گروه نظامی در افغانستان حضور ندارند. با وجود این، رسانه‌های وابسته به این گروه هرازگاه از بازداشت افرادی به اتهام عضویت در جبهه مقاومت ملی و دیگر جبهه‌های مسلح از جمله جبهه آزادی افغانستان خبر می‌دهند.