وزیر دفاع آمریکا: جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش در دوره بایدن ۸۳ بار به منافع ما حمله کرده‌اند

به گفته آستین، در مقابل این ۸۳ حمله، دولت بایدن چهار عملیات بزرگ انجام داده است

تام کاتن، سناتور جمهوریخواه (سمت راست) و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا-با استفاده از AFP

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تایید کرد که جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ، ۸۳ بار منافع آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند.

به گفته آستین، در مقابل این ۸۳ حمله، دولت بایدن چهار عملیات بزرگ انجام داده است.

بایدن ۲۶ ماه پیش به قدرت رسید و ۸۳ حمله در این مدت به این معنی است که به‌طور متوسط در هر ماه سه حمله علیه نیروهای آمریکایی انجام شده است.

لوید آستین درحالی این اظهارات را مطرح کرد که تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه در نشستی در سنا او را برای ارایه پاسخ درباره حمله‌های اخیر به پایگاه آمریکا در سوریه تحت فشار گذاشته بود.

کاتن از آستین پرسید: گمان می‌کنید زمانی که در مقابل ۸۳ حمله در دوره ریاست‌جمهوری بایدن فقط چهار عملیات انجام می‌دهیم، چه پیامی برای تهران ارسال می‌کنیم؟

کاتن در ادامه گفت: شاید چون آنها می‌دانند تا زمانی که آمریکایی کشته نشود واکنش نشان نمی‌دهیم و این امر آنها را به ادامه حمله‌هایی که آمریکایی‌ها را می‌کشد، ترغیب می‌کند.

دولت بایدن اخیرا تایید کرد که در واکنش به حمله‌های اخیر نیرو‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه که یک پیمانکار آمریکایی در آن کشته شد، منافع مرتبط با سپاه و نیروهای نیابتی‌‌اش را در سوریه هدف قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله پهپادی ۲۳ مارس نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت تهران در حسکه سوریه انجام شد و پنتاگون تاکید کرد که این پهپاد «منشا ایرانی» داشته است. با این حال پنتاگون فاش نکرده است که کدام یک از گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی این حمله را انجام دادند.

در سال ۱۳۹۸، زمانی که حمله مشابه نیروهای نیابتی مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی منجر شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تاکید کرد که جان باختن یک آمریکایی بدون پاسخ نمی‌ماند. مدت کوتاهی بعد، قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در بغداد کشته شد.

این درحالی است که گزارش نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد دولت بایدن جلو حمله بیشتر به مواضع جمهوری اسلامی در پاسخ به تکرار حمله‌های شبه‌نظامیان در سوریه را گرفته است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، کاخ سفید تصمیم گرفت که دور دیگری از حمله‌های تنبیهی را انجام ندهد.

بیشتر از جهان