رتگی، انتخاب جنجالی برای خط حمله ایتالیا

مانچینی برای نوک حمله تیمش سراغ مهاجم تیم تیگره آرژانتین رفته است

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، در ورزشگاه ملی تاکالی، مالت ـ Alberto PIZZOLI / AFP

تیم ملی ایتالیا برای شروع مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ یک چهره جدید و خبرساز داشت؛ متئو رتگی.

روبرتو مانچینی که مدعی است مهاجمان ایتالیایی مناسبی در دسترس نداشت، مهاجم تیگره آرژانتین را برای دو بازی اخیرش به اردو دعوت کرد. پدربزرگ مادری رتگی از مهاجران ایتالیایی به آرژانتین و پدرش عضو تیم ملی هاکی روی چمن این کشور بوده است. متئو متولد و بزرگ‌شده آرژانتین است و به زبان ایتالیایی صحبت نمی‌کند.

مانچینی درباره دلیل انتخاب یک مهاجم از لیگ آرژانتین گفت: «نمی‌دانم چرا تعداد مهاجمان در فوتبال ایتالیا اینقدر محدود است. دست ما در بخش تهاجمی بسته است. سه تیم ایتالیایی به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند، ولی در مجموع ۷ یا ۸ بازیکن ایتالیایی بیشتر ندارند.»

ادعای مانچینی با مخالفت ماریو بالوتلی، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا، روبرو شد که گفت: «ایتالیا مهاجمانی دارد که آماده‌اند. متاسفم برای کسانی که از گذشته درس نمی‌گیرند.»

رتگی شروع خوبی در تیم ملی ایتالیا داشت و در شکست دو بر یک مقابل انگلیس زننده تنها گل تیمش بود. او در برد دو بر صفر مقابل مالت هم گل اول ایتالیا را زد. او چهارمین بازیکن تاریخ تیم ملی ایتالیا است که در دو بازی اولش برای این تیم گل می‌زند. او همچنین اولین بازیکن ایتالیایی شاغل در خارج از فوتبال اروپا است که با گلزنی شروع می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رتگی پیش از ترک ایتالیا به مقصد آرژانتین به خبرنگاران گفت: «بابت پوشیدن پیراهن ایتالیا احساس خوشحالی و غرور داشتم. احساس می‌کردم در خانه هستم. از مانچینی و هم‌تیمی‌هایم متشکرم که استقبال فوق‌العاده‌ای از من داشتند.»

انتظار می‌رود رتگی برای بازی نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا مقابل اسپانیا در ماه ژوئن دوباره دعوت شود. همچنین شنیده می‌شود که میلان و اینتر مایل به جذب این گلزن ۲۳ ساله برای فصل آینده‌اند.

ایتالیا دو سال قبل با گلزنی و درخشش فدریکو کیه‌زا به قهرمانی اروپا رسید، ولی مهاجم یوونتوس بعد از آن تورنمنت به‌دلیل جراحی زانو مدت‌ها غایب بود. او توانسته بود به شرایط بازی برگردد، ولی یک مصدومیت جدید در همان نقطه اجازه نداد که در دو بازی اخیر به ایتالیا کمک کند. شاید از بخت رتگی بود که در غیاب کیه‌زا به ترکیب اصلی ایتالیا رسید و موقعیتش را مستحکم کرد.

به گزارش گاتزتا، مانچینی چهار بازیکن ایتالیایی‌تبار دیگر را در فوتبال آرژانتین زیر نظر گرفته و احتمالا آن‌ها را برای اردوهای بعدی دعوت خواهد کرد. درخشش رتگی این مربی را امیدوار کرده که با اشتیاق بیشتری در این مسیر پیش برود، ولی ممکن است که دعوت از این بازیکنان با واکنش‌های منفی چهره‌هایی مثل بالوتلی روبرو شود.

بیشتر از فوتبال