دستگیری کودک‌آزاری در لباس بابانوئل

استیون براون پیشتر به اتهام کودک‌آزاری به حبس محکوم شده بود

استیون براون ۴۰ ساله در نیوکاسل دستگیر شده است-Northumbria Police

مجرم کودک‌آزاری که لباس بابانوئل پوشیده بود و به بچه‌ها پیشنهاد می‌کرد در مقابل پرداخت مبلغی با او عکس بگیرند، مجددا به حبس محکوم شد.

استیون براون ۴۰ ساله نزدیک ویترین مشهور تزئینات کریسمس فن‌ویک در مرکز شهر نیوکاسل ایستاده بود و در حالی که لباس بابانوئل بر تن داشت و صورتش را با ریش مصنوعی سفید پوشانده بود، به بچه‌ها پیشنهاد می‌کرد با او عکس بگیرند.

پلیس می‌گوید، در حالی که براون یک علامت در دست داشت که روی آن نوشته شده بود «با بابانوئل عکس بگیرید و مقداری پول هم به او کمک کنید»، دو نفر در کنار او ایستاده بودند که عکس بگیرند بدون آن که بدانند که او یک مجرم متهم به کودک‌آزاری است.

کارکنان امنیتی فروشگاه پس از آن که متوجه شدند که این شخص غریبه حاضر نیست آنجا را ترک کند، با پلیس تماس گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپس، مأموران پلیس کشف کردند که این شخص قبلا به دلیل همراه داشتن تصاویر منافی عفت و تحریک کودکان به رابطه جنسی در سال ۲۰۱۲ به پنج سال زندان محکوم شده بوده است و پس از آن، حکم محافظت مادم‌العمر در برابر آزار جنسی علیه او صادر شده است.

روز شنبه، پلیس بلافاصله براون را در خیابان نورتامبرلند که مملو از جمعیت بود، دستگیر کرد.

او سپس متهم شد که از زمان آزادی در ژانویه ۲۰۱۷، دو بار حکم صادره در مورد خود را نقض کرده است.

روز دوشنبه دادگاه بدوی بدلینگتون، براون را به شش هفته زندان محکوم کرد و اکنون او باید کریسمس را پشت میله‌های زندان سر کند.

براون که اهل منطقه فاودون نیوکاسل است، در سال ۲۰۱۲ پس از آن که به چندین جرم کودک‌آزاری اعتراف کرد، به پنج سال زندان محکوم شد.

در دادگاه توضیح داده شد که دختر نوجوانی با پلیس تماس گرفته است و به آنها گفته است که کاربر ناشناسی در رسانه‌های اجتماعی با او دوست شده است و چندین پیام سکسی برای او فرستاده است.

این کاربر که بعدا مشخص شد براون بوده است، این دختر را به انجام اعمال جنسی تشویق کرده بود و حتی وقتی که این دختر مدرسه‌ای نپذیرفته بود خواسته‌های او را انجام دهد، وی را تهدید کرده بود.

براون در منزل خود دستگیر شد و در جریان بازرسی خانه او، پلیس چندین تصویر منافی عفت از کودکان کشف کرد.

پس از دستگیری، او به ۱۴ جرم از جمله همراه داشتن تصاویر منافی عفت، ایجاد تصویر ناشایست، و تحریک کودک به انجام یک عمل جنسی محکوم شد.

استیو ویكس، بازرس ارشد در پلیس نورتومبریا، از كار تیمی کارکنان امنیتی فن‌ویک و مأموران گشت آخر هفته در این شهر تقدیر كرد.

او گفت: «حضور استیون براون در خیابان نورتامبرلند در این آخرهفته در لباس بابانوئل به ظاهر اصلا غیرعادی نبود. در آستانه کریسمس، جو بسیار شاد و پرهیجانی بر شهر حاکم بود و هزاران نفر برای خرید به آن خیابان آمده بودند. افراد زیادی از کنار براون رد می‌شدند و به نظر آنها بسیار عادی بود که او به مردم این فرصت را بدهد که با او عکس بگیرند. اما کارکنان امنیتی در فن‌ویک می‌دانستند که اشکالی در کار است، بنابراین با مأموران ما تماس گرفتند. آنها هم جزئیات مربوط به این شخص را بررسی کردند، و قاطعانه اقدام کردند.

در حکم ممانعت از آزار جنسی که در مورد براون صادر شده است، آمده است که او اجازه ندارد هیچگونه ارتباط و تماسی با کودکان داشته باشد؛ مگر یکی از والدین یا سرپرست کودک که از جرایم و محکومیت‌های براون اطلاع دارد، موافقت کرده باشد.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان