تلاش روسیه برای جذب سرباز؛ ۶۵۰ دلار به ازای هر کیلومتر پیشروی

سربازان در زمان ثبت‌نام سه هزار و ۸۰۰ دلار دریافت خواهند کرد و در صورتی که به اوکراین اعزام شوند، حقوق ماهیانه آنها دو هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در حال بازدید از پایگاه آموزشی نیروهای روسیه-Mikhail Klimentyev / Sputnik / AFP

روسیه در دور دیگری از تلاش برای جمع‌آوری نیرو به منظور پیشروی در جنگ با اوکراین در فصل بهار، پیشنهاد‌های جدیدی برای ترغیب سربازان روی میز گذاشته است.

تبلیغ جذب نیرو در موسسه‌ها و سازمان‌های دولتی شامل کتابخانه‌ها و دبیرستان‌ها در گردش است و شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دولتی نیز آن را به اشتراک گذاشته‌اند.

به گزارش تلگراف، یکی از این تبلیغات می‌گوید که سربازان در زمان ثبت‌نام سه هزار و ۸۰۰ دلار دریافت خواهند کرد و در صورتی که به اوکراین اعزام شوند، حقوق ماهیانه آنها دو هزار و ۵۰۰ دلار به علاوه ۱۰۰ دلار برای هر روز حضور در عملیات تهاجمی خواهد بود. این آگهی همچنین می‌گوید به ازای هر کیلومتر پیشروی، هر سرباز ۶۵۰ دلار دریافت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلگراف می‌نویسد، روسیه به شدت به نیرو نیاز دارد اما در عین حال نمی‌خواهد اتفاق‌های سپتامبر گذشته تکرار شود. زمانی که ده‌ها هزار مرد برای فرار از اعزام به جنگ از روسیه گریختند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از مردان در روسیه در هفته‌های اخیر احضاریه‌هایی از دفاتر سربازگیری دریافت کرده‌اند که از آنها می‌خواهد اطلاعات خود را به‌روز کنند یا اینکه در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

با این حال کرملین می‌گویند این احضاریه‌ها امری نامتداول نیست.

این درحالی است که در برخی آگهی‌های سربازگیری، برای ایجاد انگیزه در مردان به آنها پیشنهاد معافیت‌های مالیاتی یا بازپرداخت وام ارایه شده است. با برخی مردان بیکار هم تلفنی تماس گرفته شده است.

یکی دیگر از امتیازها هم کمک به پذیرش فرزندان سربازان در دانشگاه است.

برخی از این آگهی‌ها هم به سربازان وعده می‌دهد درصورتی که در جنگ کشته شوند، خانواده آنها غرامت قابل توجهی دریافت خواهد کرد و اگر دچار معلولیت بر اثر حضور در جنگ شوند هم از مزایای مناسب بهره‌مند خواهند شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت روسیه امیدوار است با ارایه این مشوق‌ها، به‌طور داوطلبانه نیرو جذب کند.

روسیه از اسفند ماه ۱۴۰۰ که جنگ با اوکراین را آغاز کرده است. اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها، مسکو نتوانست در مدت کوتاه به اهداف خود درمورد اوکراین دست یابد.

بیشتر از جهان