راه سفر به مریخ از ماه می‌گذرد؟

ناسا پیش‌بینی می‌کند که نخستین فضانوردان آرتمیس، سال ۲۰۲۵ روی ماه فرود آیند

کایلا بارون، احتمالا نخستین زن فضانوردی خواهد بود که پس از سال ۱۹۷۲ در قالب بخشی از ماموریت‌های آرتمیس ناسا، بر ماه قدم می‌گذارد. 

یاهو‌نیوز به نقل از این فضانورد گفته است که ماموریت سفر به ماه، به حضور طولانی‌تر انسان در فضا کمک، و زمینه را برای سفر مردم به مریخ مساعد می‌کند. 

این نخستین بار است که زنی بر کره ماه گام می‌نهد. 

او سال گذشته پس از شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی که و انجام صدها آزمایش علمی همراه خدمه‌اش، به زمین بازگشت.

او به خبرگزاری پرس‌اسوسییشن گفت یکی از کارهایی که در این آزمایش‌ها انجام دادند، افزایش حجم آبی بود که همراه خود برده بودند، اما ظاهرا برای دفع این آب همچنان با چالش‌هایی مواجه‌اند. 

بارون همچنین اشاره کرد که برای مقابله با این چالش‌های عجیب، «باید کارهای متنوعی انجام دهیم، مثلا انسان را برای چند دهه زندگی در فضا به ایستگاه فضایی بفرستیم، آن‌ها را بار دیگر به ماه و قطب جنوب ماه بفرستیم، امکان حضور دائم انسان را در ماه و اطراف آن فراهم کنیم، و در نهایت انسان را به مریخ بفرستیم». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «این چالش بزرگی است. می‌دانیم که برای موفق شدن، به افراد، دیدگاه‌ها و زمینه‌های مختلف کاری نیاز داریم و به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آییم.» 

بارون در پاسخ به این پرسش که از ماموریت‌های آرتمیس چه انتظاری دارد، گفت:«درباره ماه اطلاعات زیادی داریم که چیزهای بسیاری در مورد زمین و منظومه شمسی به ما می‌آموزد. محدوده کوچکی از ماه را در جریان ماموریت آپولو کاوش کردیم. مشتاقم کشف‌های علمی ناشی از فعالیت‌های زمین‌شناختی آنجا را ببینم.»

او افزود: «آرتمیس و ماموریت کره ماه، پژوهشگاه علمی تمام این فناوری‌ها و کشف‌ها است. بنابراین، در مسیرمان این فناوری‌ها را توسعه می‌دهیم و اصلاح می‌کنیم.»

این برنامه که به نام خدابانوی ماه و خواهر آپولو، «آرتمیس» نام گرفته است، نخستین ماموریت از مجموعه ماموریت‌های اخیر ناسا به کره ماه است و شامل ساخت یک ایستگاه فضایی جدید به نام «دروازه ماه» (Lunar Gateway)، که به سفر انسان به ماه کمک می‌کند و فضانوردان می‌توانند در آن زندگی و کار کنند. 

ناسا پیش‌بینی می‌کند که نخستین فضانوردان آرتمیس، سال ۲۰۲۵ روی ماه فرود آیند.

بیشتر از جهان