در میانه اتهام‌ دادستانی نیویورک؛ ترامپ برای حامیانش در تگزاس سخنرانی می‌کند

به‌گفته یکی از مشاوران حزب‌ جمهوری‌خواه، طرح اتهام در دادستانی نیویورک، آخرین نمونه از بی‌عدالتی‌هایی است که رئیس‌جمهوری سابق باید تحمل کند

روز ۱۸ مارس ترامپ در پیامی که در رسانه اجتماعی تروث منتشر شد، پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه بازداشت خواهد شد- SCOTT OLSON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در حال آماده شدن برای حضور در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود در تگزاس است. این گردهمایی در میانه طرح موضوع پرداخت حق‌السکوت از طرف او به یک بازیگر فیلم‌های بزرگسالان برگزار می‌شود.

مسائل اقتصادی آمریکا، تداوم جنگ در اوکراین و کمک‌های ایالات متحده و سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری آمریکا، در قبال چین و ایران از دیگر موضوع‌هایی است که انتظار می‌رود در گردهمایی روز شنبه حامیان جمهوری‌خواه ترامپ در تگزاس مطرح شود.

شنبه هفته پیش، ترامپ در پیامی که در رسانه اجتماعی تروث منتشر شد، پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه بازداشت خواهد شد. با این حال، هیئت منصفه دادگاه هنوز درباره اتهام پرداخت حق‌السکوت تصمیم‌گیری نکرده و هیچ کیفرخواستی هم علیه او صادر نشده است.

ترامپ دفتر دادستانی منطقه منهتن نیویورک را به‌ سیاسی‌کاری، فساد و وابستگی مالی به جورج سوروس، سرمایه‌گذار و کنشگر سیاسی حامی دموکرات‌ها، متهم کرده است.

دونالد ترامپ هفته پیش از حامیانش خواست تا در برابر توطئه دستگاه قضایی ایالات متحده برای بازداشت او دست به اعتراض بزنند و کشور را پس بگیرند. به‌گفته ترامپ، رویای آمریکایی مرده است و تورم و جرم و جنایت، شیوه زندگی آمریکایی را نابود کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود ترامپ در سخنرانی روز شنبه خود، بار دیگر جو بایدن را به‌واسطه مجموعه‌ای از مسائل داخلی و بین‌المللی، از جمله نرخ بالای تورم و ناکارآمدی در سیاست خارجی مسئول و مقصر بداند.

وب‌سایت خبری دهیل روز شنبه، چند ساعت پیش از شروع گردهمایی حامیان ترامپ در تگزاس به‌نقل از فورد اوکانل، یکی از مشاوران و کارشناسان سیاسی حزب‌ جمهوری‌خواه، نوشت: «گردهمایی روز شنبه ترامپ در تگزاس، در زمان درست و مناسبی برنامه‌ریزی شده است.»

ترامپ روز جمعه در اظهارنظری درباره پرونده‌اش در دادستانی منهتن گفت از چیزی نمی‌ترسد و هشدار داد پیامد اعلام مجرمیت علیه او «مرگ» و «نابودی» است.

روز شنبه، برایان سیچیک، مشاور حزب جمهوری‌خواه و کارشناس ستاد انتخاباتی ترامپ، گفت: «نظر من این است که رای‌دهندگان می‌خواهند ببینند طرح دونالد ترامپ در صورت بازگشت به قدرت چیست؟»

به‌گفته برایان سیچیک، طرح اتهام در دادستانی نیویورک، آخرین نمونه از بی‌عدالتی‌هایی است که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا باید تحمل کند.

بیشتر از جهان