وزیر دفاع یمن از سوءقصد پهپادی‌ حوثی‌ها جان سالم به‌در برد

دولت یمن درباره احتمال درگرفتن مجدد جنگ تمام‌عیار هشدار داد

محسن الداعری، وزیر دفاع یمن، در رژه نظامی نیروهای وفادار به دولت مورد حمایت عربستان سعودی- AFP

محسن الداعری، وزیر دفاع یمن، روز شنبه، ۲۵ مارس (پنجم فروردین‌ماه) از سوءقصدی در جنوب‌غربی این کشور، جان سالم به‌در برد. 

خبرگزاری آناتولی ترکیه این خبر را به‌نقل از یک مقام محلی که بدون افشای نامش یا آن رسانه صحبت کرده، گزارش کرده است. این مقام گفت که کاروان الداعری هنگام عبور از منطقه الکدحه در غرب استان تعز هدف حمله پهپادی حوثی‌ها قرار گرفته است. 

نبیل شمسان، فرماندار تعز، نیز در این کاروان حضور داشت و او نیز آسیبی ندیده است. به گزارش آناتولی، این حمله تنها آسیب مادی داشته و هیچ کسی کشته یا زخمی نشده است. اما یک مقام یمنی گفته است که دو سرباز در پی حمله حوثی‌ها در یک ایست بازرسی نظامی در آن منطقه کشته شدند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌ عربی‌زبان نزدیک به حکومت روسیه هم این خبر را تایید کرده است: اما خبرنگار «روسیا الیوم» در عدن مدعی شد که چند نفر طی حمله به کاروان الداعری کشته و مجروح شده‌اند. این خبرنگار در ضمن از حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این کاروان خبر داد. به گفته او، کاروان از المخا به تعز می‌رفته است که مورد حمله پهپادی حوثی‌ها قرار می‌گیرد. 

حوثی‌ها هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. تلویزیون «المسیره» که در بیروت مستقر است و زیر نظر این گروه اداره می‌شود، ظاهرا هنوز خبر را گزارش نکرده است. این تلویزیون بعدازظهر شنبه اعلام کرد که عبدالمالک بدرالدین حوثی، فرمانده حوثی‌ها، نه‌ونیم شنبه به وقت محلی، به‌مناسبت «روز ملی مقاومت» سخنرانی خواهد کرد. هشت سال پیش در چنین روزی بود که عربستان سعودی حملات هوایی خود به یمن را در دفاع از دولت قانونی این کشور و علیه حوثی‌ها آغاز کرد که با حمایت جمهوری اسلامی موفق به فتح صنعا، پایتخت این کشور، شده بودند. 

سوءقصد روز شنبه درپی آن صورت گرفت که دولت یمن راجع‌به افزایش حملات شبه‌نظامی‌های حوثی در استان نفت‌خیز مارب هشدار داده و اعلام کرده بود احتمال بازگشت به جنگ تمام‌عیار وجود دارد. معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن، جمعه‌شب از حملات حوثی‌ها به مناطق تحت سیطره دولت در منطقه حریب در مارب خبر داده که باعث فرار صدها نفر از مردم محل شده بود.

 

بیشتر از جهان