افزایش تهدیدهای ایران و تداوم همکاری‌های نظامی آمریکا و عربستان سعودی

رزمایش هفته پیش پهپادی آمریکا و عربستان سعودی در یک مرکز تمرین‌های نظامی جدید در ریاض برگزار شد

رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با متحدان خود از جمله عربستان سعودی در منطقه کماکان به‌طور منظم برگزار می‌شود-Saudi Arabia Defence

هم‌زمان با تشدید تنش‌های نظامی میان نیروهای وابسته به حکومت ایران و ایالات متحده در منطقه، مقام‌های نظامی آمریکا بر تداوم حضور و ادامه تمرین‌های نظامی با متحدان خود در منطقه تاکید کردند.

روز شنبه ۲۵ مارس، پنجم فروردین، شبکه خبری العربیه ضمن اشاره به رزمایش مشترک پهپادی هفته پیش نیروهای آمریکا و عربستان سعودی نوشت: «این رزمایش نظامی در زمانی برگزار شد که ریاض و تهران برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود تلاش می‌کنند و گزارش‌هایی از کاهش بودجه نظامی آمریکا در منطقه در دوره جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، منتشر شده است.»

پنجشنبه هفته پیش درست چند ساعت پیش از حمله پهپادی نیروهای وابسته به حکومت ایران به نیروهای آمریکایی در سوریه، اریک کوریلا، رئیس ستاد مشترک فرماندهی آمریکا در منطقه، در نشستی در سنا آمریکا اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۱ نیروهای وابسته به حکومت ایران ۷۸ مرتبه مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه را هدف قرار داده‌اند که در این میان، آمریکا تنها سه مرتبه پاسخ داده است. روز شنبه دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد در پی حمله‌های تلافی‌جویانه هوایی آمریکا به نیروهای وابسته به حکومت ایران در سوریه، دست‌کم ۱۹ تن از وابستگان نظامی جمهوری اسلامی کشته شدند.

شبکه خبری العربیه در بخش دیگری از گزارش روز شنبه خود نوشت بعد از روی کار آمدن دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد ایالات متحده قصد دارد به‌منظور کارآمدی بهتر در برابر تهدیدهای چین و روسیه از شمار نیروهای خود در منطقه خاورمیانه بکاهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یافته‌های وب‌سایت خبری «ایرفورس تایمز» نشان می‌دهد که نیروهای هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه برای سال ۲۰۲۴ درخواست هفت میلیارد دلار اعتبار کرده است. این مبلغ، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از بودجه کنونی نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه کم‌تر است.

وب‌سایت خبری «ایرفورس تایمز» در بخشی از گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) منتشر کرد، نوشت این کاهش بودجه می‌تواند روی حضور نظامی آمریکا و عملیات‌های این کشور در عراق، سوریه و افغانستان تاثیر بگذارد.

با این حال، رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با متحدان خود از جمله عربستان سعودی در منطقه کماکان به‌طور منظم برگزار می‌شود.

به‌گزارش العربیه، رزمایش هفته پیش در یک مرکز تمرینات نظامی جدید در ریاض برگزار شد و نخستین رزمایش مشترک در نوع خود، میان ارتش‌های عربستان سعودی و آمریکا به‌‌شمار می‌رود.

به‌گزارش العربیه، مقام‌های نظامی آمریکا، ابراز امیدواری کرده‌اند که این دست از رزمایش‌های مشترک پهپادی با سایر متحدان آمریکا در منطقه نیز برگزار شود. آمریکا همچنان حکومت ایران را یکی از تهدیدهای اصلی در خاورمیانه می‌داند.

بیشتر از جهان