زلزله در فوتبال آلمان با برکناری ناگلزمان

بایرن مونیخ ناگهان تصمیم گرفت سرمربی ۳۵ ساله‌اش را اخراج کند و با توخل به توافق برسد

ناگلزمان ۳۵ ساله یکی از مربیان نسل جدید فوتبال آلمان است که با هدایت هوفن‌هایم به شهرت رسید‌ـ Odd ANDERSEN / AFP

در روزهای فیفا که بیشتر اخبار به تیم‌های ملی اختصاص دارد، بایرن مونیخ با اخراج ناگهانی یولیان ناگلزمان در راس اخبار فوتبال جهان قرار گرفت. باشگاه مشهور آلمانی با توماس توخل برای پذیرفتن هدایت این تیم به توافق رسیده است.

بایرن هفته گذشته در آخرین بازی‌اش دو بر یک مغلوب بایر لورکوزن شد تا صدر جدول را از دست بدهد. این تیم اول آوریل در شروع دوباره مسابقات میزبان بوروسیا دورتموند، صدرنشین جدید بوندس‌لیگا خواهد بود؛ مسابقه‌ای که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند. توخل که سابقه هدایت دورتموند را دارد و جدایی پرتنشی از این تیم داشت، انگیزه مضاعفی برای این بازی خواهد داشت.

ناگلزمان ۳۵ ساله یکی از مربیان نسل جدید فوتبال آلمان است که با هدایت هوفن‌هایم به شهرت رسید. این مربی مستعد مورد‌توجه تیم‌های بزرگ زیادی در اروپا بود، ولی بایرن در سال ۲۰۲۱ موفق شد با او به توافق برسد. قرارداد ناگلزمان پنج ساله بود و بایرن می‌خواست با این مربی برنامه بلندمدت بازسازی تیمش را پیش ببرد.

او سال گذشته موفق شد دهمین قهرمانی متوالی بایرن در بوندس‌لیگا را به دست آورد و به‌تازگی با حذف پاری‌سن‌ژرمن، به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. با این حال، گفته می‌شد که تیم مونیخی اقتدار همیشگی‌اش در فوتبال آلمان را از دست داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز جزئیات دقیقی از دلیل اصلی این برکناری غیرمنتظره منتشر نشده است، ولی رسانه‌های آلمانی حدس می‌زنند که بخشی از رختکن با این مربی مخالف بوده‌اند.

توخل در شروع فصل هدایت چلسی را به عهده داشت، ولی به‌دلیل اختلاف با مالکان آمریکایی جدید باشگاه در ماه سپتامبر برکنار شد. این مربی آلمانی مورد‌توجه باشگاه‌هایی مثل تاتنهام و رئال مادرید هم بود و قرارداد او با بایرن دو و نیم ساله خواهد بود.

توخل علاوه بر قهرمانی بوندس‌لیگا، ماموریت خواهد داشت برای فتح لیگ قهرمانان تلاش کند. او در میانه فصل ۲۰-۲۱ به چلسی پیوست و در همان فصل موفق شد با شکست دادن منچسترسیتی در فینال قهرمان اروپا شود. او این بار هم باید با منچسترسیتی مواجه شود که به‌واسطه حضور در فوتبال انگلستان شناخت خوبی از این تیم دارد.

جاشوا کیمیش، هافبک جوان بایرن که ناگلزمان بازوبند کاپیتانی را به او سپرده بود و رابطه خوبی با این مربی داشت، در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی آلمان مقابل پرو درباره برکناری این مربی گفت: «یولیان ناگلزمان مربی فوق‌العاده‌ای است. من با مربیان بزرگ زیادی کار کرده‌ام، ولی ناگلزمان یکی از سه مربی برتری بود که داشتم.»

به گزارش شبکه اسکای، تاتنهام یکی از تیم‌های علاقه‌مند به جذب ناگلزمان است و می‌خواهد برنامه بلندمدتی با او شروع کند. رابطه تاتنهام و کونته در بدترین وضعیت است و مربی ایتالیایی در آستانه برکناری از تیم لندنی قرار دارد.

بیشتر از فوتبال