ادامه بحران اقتصادی، بازنشستگان لبنانی را به خیابان‌ها کشاند

پوند لبنان از سال ۲۰۱۹ تاکنون، بیش از ۹۸ درصد از ارزشش را مقابل دلار آمریکا از دست داده است

معترضان در حالی که پرچم لبنان و پرچم‌هایی با نشان نیروهای امنیتی همراه داشتند در خیابان بین پارلمان و دفتر نخست‌وزیری جمع شدند‌ـ Joseph EID / AFP

در پی ادامه وخامت وضعیت اقتصادی لبنان و سقوط ارزش پول این کشور، صدها نفر از بازنشستگان نیروهای امنیتی مقابل ساختمان‌های دولتی در بیروت تجمع کردند.

به گزارش رویترز، معترضان در حالی که پرچم لبنان و پرچم‌هایی با نشان نیروهای امنیتی همراه داشتند در خیابان بین پارلمان و دفتر نخست‌وزیری جمع شدند، اما با شلیک گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی مواجه شدند.

محمد الخطیب ۵۹ ساله که ۳۲ سال در ارتش خدمت کرده است، به رویترز می‌گوید: «ما ارتش را دست‌خالی ترک کردیم. بدون بیمه درمانی، بدون کمک رفاهی، بچه‌هایمان مدرسه نمی‌روند و قیمت‌ها همین‌طور بالا می‌رود. چه انتظاری دارید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوند لبنان از سال ۲۰۱۹ تاکنون، بیش از ۹۸ درصد از ارزشش را مقابل دلار آمریکا از دست داده است.

ارزش واحد پول این کشور روز سه‌شنبه ۲۱ مارس، به پایین‌ترین نرخ برابری با دلار آمریکا رسید و هر دلار آمریکا با ۱۴۰ هزار پوند لبنان معاوضه ‌شد.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی لبنان برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش پوند لبنان، فروش میزان نامحدودی از دلار آمریکا را آغاز می‌کند.

ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان، روز سه‌شنبه نرخ مبادله جدید پوند لبنان و دلار آمریکا را ۹۰ هزار پوند اعلام کرد. این در حالی است که این رقم در اول مارس ۷۰ هزار پوند لبنان تعیین شده بود.

یکسان‌سازی نرخ مبادله یکی از چند اقدامی است که صندوق بین‌المللی پول از لبنان خواسته است صورت دهد تا بتواند بسته کمک ۳ میلیارد دلاری برای خروج از بحران اقتصادی را دریافت کند.

بیشتر از جهان