امیدواری عربستان سعودی به تداوم مذاکرات با ایران برای صلح منطقه‌ 

جلسه هیئت وزیران عربستان سعودی به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برگزار شد

`پادشاه عربستان ریاست جلسه هیئت وزیران را برعهده داشت- SPA / AFP

کابینه عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران در جهت منافع هر دو کشور و منطقه و همچنین بهبود صلح منطقه‌ای و جهانی ادامه یابد. 

جلسه روز  سه‌شنبه، ۱۴ مارس هیئت وزیران عربستان سعودی به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی و در ریاض برگزار شد. 

در این جلسه همچنین نشست شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، با رییس شورای ریاستی یمن مورد بررسی قرار گرفت که طی آن شاهزاده محمد بن سلمان بر ادامه حمایت ریاض از شورای ریاستی یمن، دولت و مردم آن کشور، و همچنین تلاش‌ها در جهت یافتن راه‌حل سیاسی برای ناآرامی‌های داخلی و وساطت سازمان ملل متحد، تاکید کرده است. 

وزیر اطلاعرسانی عربستان سعودی در نشست فوق بر اهمیت نقش ریاض در عرصه تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان از طریق دیپلماتیک و گفت‌وگو تاکید کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نشست، وزیران دولت عربستان سعودی درباره موضوع توافقی که اخیرا میان ریاض و تهران امضا شد، بر اصول احترام به حق حاکمیت و مداخله نکردن در مناسبات داخلی، رعایت اصول و اهداف منشور ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، و کنوانسیون‌های بین‌المللی تاکید کردند. 

جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی، هفته گذشته در پکن و با میانجیگری چین توافق ازسرگیری مناسبات میان دو طرف را امضا کردند.  

هیئت وزیران عربستان سعودی در نشست روز سه‌شنبه خود ابراز امیدواری کرد که «مذاکرات سازنده و در راستای اصول آمده در توافق، در جهت منافع دو طرف و منطقه، و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌‌ای و بین‌المللی» با تهران ادامه یابد. 

وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیشتر گفته بود که برقراری روابط دیپلماتیک با تهران به معنی حل همه اختلافات بین دو طرف نیست. 

او ضمن ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، این توافق را نشانه‌ای برای تمایل به حل اختلافات از  مسیر صلح‌آمیز و با استفاده از ابزار دیپلماتیک توصیف کرده است.

عربستان سعودی همچنین بر حمایت از یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ روسیه و اوکراین و همچنین آمادگی خود برای وساطت میان دو طرف تاکید کرد. 

بیشتر از جهان