آمریکا: چین برای الگوبرداری از روش‌های تبلیغاتی روسیه تلاش‌ می‌کند

چین گزارش‌های دروغین با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌کند و حجم زیادی از این اطلاعات را در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کند

مقام‌های واشنگتن فکر می‌کنند تاکتیک‌های چین به‌طور فزاینده‌ای به تاکتیک‌های روسیه شباهت دارند -Sergei BOBYLYOV / SPUTNIK / AFP

مدت‌ها است که آمریکا چین را یک منبع تبلیغات ضدآمریکایی می‌بیند. اما این بدبینی کم‌تر از بدبینی به روسیه است، چرا که روسیه تهاجمی‌تر از چین عمل می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توان به دخالت در انتخابات آمریکا یا حمله‌های سایبری که روسیه علیه آمریکا انجام داد، اشاره کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حال حاضر، مقام‌های واشنگتن فکر می‌کنند تاکتیک‌های چین به‌طور فزاینده‌ای به تاکتیک‌های روسیه شباهت دارند و نگران‌اند که ایالات متحده پاسخ صریحی به این دو کشور نداده باشد. 

مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی به نمونه‌های اخیر مرتبط با چین اشاره می‌کنند و می‌گویند که چین گزارش‌های دروغین با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌کند و حجم زیادی از این اطلاعات را در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کند.

دو کارشناس مطلع از این موضوع در مورد دزدی اطلاعات محرمانه می‌گویند در حالی که بسیاری از تلاش‌های کشف‌شده چین پیچیده نیستند، کارشناسان فکر می‌کنند این امر نشانه تمایل آشکار پکن برای گسترش نفوذ بیشتر خود در امور داخلی آمریکا است که به‌عنوان بخشی از یک عملیات پنهانی اجرا می‌شود.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گوید: «نکته مهم برای ما، تلاش چین است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دید واشنگتن به چین به‌طور فزاینده‌ای بدبینانه‌تر شده است، چرا که اهداف گسترده سیاسی و اقتصادی پکن و امکان جنگ بر سر تایوان روابط دو کشور را پرتنش کرده است. به همین دلایل، آمریکا تلاش می‌کند تا با نفوذ چین در خارج از کشور مقابله کند. 

قانونگذاران و مقام‌های آمریکایی به‌ویژه نگران کشورهایی‌اند که در مناطق آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین قرار دارند، جایی که هم آمریکا و هم چین منافع اقتصادی و سیاسی عظیمی دارند. بسیاری از این کشورها مردمی دارند که از هر دو طرف حمایت می‌کنند. 

راجا کریشنامورتی، نماینده دموکرات ایالت ایلینوی که در یک کمیته تازه تشکیل‌شده مجلس نمایندگان آمریکا با تمرکز بر حزب کمونیست چین فعال است، گفت: «کل دولت آمریکا باید در این تلاش در برابر چین همکاری کند.»

کریشنامورتی در یک مصاحبه گفت: «حزب کمونیست چین در سراسر جهان علیه آمریکا، نهادها و دولت ما تبلیغ می‌کند.» او گفت: «ما باید با این موضوع مقابله کنیم، زیرا در نهایت، این وضعیت به نفع آمریکا نیست.»

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پکن «مخالف تولید و انتشار اطلاعات نادرست است». در مقابل، چین ادعا دارد آمریکا از رسانه‌های اجتماعی «به‌عنوان ابزار دستکاری افکار عمومی بین‌المللی» استفاده می‌کند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، گفت: «طرف آمریکایی باید به خودش نگاه کند و از فریاد زدن « دزد را بگیرید!» دست بردارد.»

رسانه‌های دولتی و کانال‌های وابسته به حزب کمونیست چین و تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی با تعداد بیننده بالا، به‌طور معمول و گسترده تبلیغات افراطی و ضدآمریکایی را منتشر می‌‌کنند. این اطلاعات در مورد آمریکا می‌تواند اغراق‌آمیز، نادرست یا گمراه کننده باشد.

بیشتر از جهان