حذف قله ماترهورن از روی بسته‌بندی شکلات تخته‌ای توبلرون

توبلرون نخستین بار در سال ۱۹۰۸ وارد بازار شد

توبلرون، شکلات هرمی‌شکل که با شیر سوئیسی و عسل و نوقا بادام تولید می‌شود- Fabrice COFFRINI / AFP

توبلرون  قرار است پس از انتقال بخشی از روند تولید شکلات از سوئیس به اسلواکی، طرح قله ماترهورن را از بسته‌بندی خود حذف کند.

به گفته سازنده این شکلات تخته‌ای هرمی‌شکل که جلوه‌ای از قله ماترهورن کوهستان آلپ است، برچسب آن تغییر قرار خواهد کرد و شامل امضای بنیانگذار آن نیز خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، شرکت آمریکایی موندلز گفت که تصویر قله این کوه چهار هزار و ۴۷۸ متری (۱۴ هزار و ۶۹۲ فوت) جای خود را به قله عمومی‌تری خواهد داد.

از ۲۰۱۷ به این سو، قوانین سختگیرانه‌ای در مورد ذکر «تولید سوئیس» در محصولات این کشور اعمال شده است.

طبق این قوانین، برای تبلیغ فراورده‌های لبنی که منحصرا در سوئیس تولید نمی‌شوند، استفاده از نمادهای ملی مجاز نیست. حد لازم در مورد تولید سایر مواد غذایی خام، حداقل ۸۰ درصد است.

موندلز در بیانیه‌ای به بی‌بی‌سی گفت که روند تولید بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور منتقل می‌کند تا «پاسخگوی افزایش تقاضا در سراسر جهان باشیم و نام تجاری توبلرون را در آینده تقویت می‌کنیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت گفت که بسته‌بندی جدید شامل «کلمه توبلرون با فونت جدید و منحصربه‌فرد و لوگویی با الهام‌گیری بیشتر از بایگانی توبلرون و امضای توبلر، بنیانگذار شرکت‌مان» خواهد بود.

توبلرون، شکلات هرمی‌شکل که با شیر سوئیسی و عسل و نوقا بادام تولید می‌شود، نخستین بار در ۱۹۰۸ در برن، پایتخت سوئیس، وارد بازار شد.

به گفته وب‌سایت توبلرون، در سال ۱۹۷۰ بود که طرح قله ماترهورن روی بسته‌بندی این شکلات ظاهر شد و تا پیش از آن، فقط طرح خرس و عقاب برن بر آن به چشم می‌خورد.

موندلز گفت، برن «بخش مهمی از تاریخ ما بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود».

توبلرون در ۲۰۱۶ با حذف فاصله بین دندانه‌های مثلثی این شکلات به منظور کاهش هزینه‌ها، جنجال به پا کرد.

این شرکت پس از روبه‌رو شدن با انتقادهای فراوان، دو سال بعد طرح را به شکل اولیه بازگرداند.

بیشتر از جهان