وعده شرکت مارس: تولید شکلات بدون انتشار کربن از سال ۲۰۲۳

مارس ادعا می‌کند که از سال ۲۰۱۵، اثرات کربن خود در بریتانیا را تا ۶۷ درصد کاهش داده است

این شرکت تجاری برآورد کرد که این اقدام در سال برای ۲۲۰ میلیون شکلات مارس صورت می‌گیرد - JEFF PACHOUD / AFP

خالق شکلات مارس اعلام کرده است که قصد دارد از سال ۲۰۲۳ این صنعت شیرینی‌سازی را از تولید کربن پاک کند.

شرکت مارس در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه سوم نوامبر اعلام کرد لازم است «اقدام‌های مهمی» برای توجه به «سلامت و پایداری سیاره‌ ما» انجام شود.

در این بیانیه آمده است: «برای همین مفتخریم که اعلام کنیم همه شکلات‌های مارس که در بریتانیا، ایرلند و کانادا فروخته می‌شوند، تا سال ۲۰۲۳ گواهی کربن خنثی (عاری از دی اکسید کربن) خواهند داشت.»

این شرکت تجاری برآورد کرد که این اقدام در سال بر روی ۲۲۰ میلیون شکلات مارس صورت می‌گیرد.

این حرکت به عنوان قسمتی از تعهد این سازنده شکلات برای به صفر خالص رساندن (تولید) گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است.

در حال حاضر این شرکت ادعا می‌کند که از سال ۲۰۱۵، اثرات کربن خود در بریتانیا را تا ۶۷ درصد کاهش داده است.

اثرات کربن یک سازمان، مقدار کلی دی‌اکسیدکربنی است که در نتیجه فعالیت آن در جو آزاد می‌شود.

این میزان شامل هر مرحله از زنجیره تامین، از تهیه مواد اولیه گرفته تا بسته‌بندی و حمل‌ونقل کالا به فروشگاه‌های خرده‌فروشی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کانادا، شکلات مارس در کارخانه‌ای تولید می‌شود که هیچ ضایعاتی به محل دفن زباله نمی‌فرستد و تجهیزات صرفه‌جویی در مصرف انرژی نصب کرده است که از گرمای حاصل از عملیات برای گرم کردن ساختمان استفاده می‌کند.

این نشان تجاری همچنین در مورد نشر گازهای گلخانه‌ای که در نتیجه تکیه بر زنجیره‌های مواد کشاورزی ایجاد می‌شود، چاره‌اندیشی خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرده است برای کاهش آن‌ها با «جنگل‌زدایی مقابله می‌کند» و روش تامین مواد اولیه‌اش را تغییر می‌دهد.

علاوه بر آن، تا پایان سال ۲۰۲۲، «۱۰۰ درصد از تامین‌کنندگان مواد لبنی برای شکلات مارس در بریتانیا برنامه‌ای خواهند داشت تا اثرات گازهای گلخانه‌ای مزارعشان را کاهش دهند.»

این شرکت افزود: «ما می‌دانیم که باید به مذاکرات اقلیمی هدفمند ادامه دهیم و می‌دانیم که برای ساختن دنیای آینده که سیاره‌ ما سالم باشد، باید اقدام‌های جسورانه را تداوم بخشیم.»

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که رهبران دنیا در اجلاس کاپ ۲۶ در گلاسگو که از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت برگزار شود، شرکت کردند تا در مورد راه‌های مقابله با این بحران آب‌وهوایی گفت‌وگو کنند.

برگزارکنندگان روز چهارشنبه در رسانه‌های اجتماعی هدف انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفتند زیرا فهرست غذایی آنان پر از گوشت، لبنیات و ماهی بود.

منوها که اثرات کربن را برای هر غذا مشخص می‌کرد، نشان می‌داد که غذاهای گوشتی مانند بیف برگر یا هاگیس (خوراکی اسکاتلندی حاوی دل و جگر و قلوه) سه کیلوگرم بیشتر از غذاهای غیرگوشتی مانند کلم برگ و پاستای سبزیجات فصل، دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان