برای نخستین بار در خاورمیانه؛ آکادمی باله وین به دبی می‌رود

در سال‌های اخیر دبی سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه گردشگری، ورزش، فرهنگ و موسیقی انجام داده است

این رویداد با رقص زوج‌هایی آغاز می‌شود که اجرای چشم‌نوازی را رقم می‌زنند ـ AFP

آکادمی باله وین قرار است نخستین اجرای تاریخی خود را در خاورمیانه، پنجشنبه، ۹ مارس (۱۸ اسفند) در دبی به نمایش بگذارد.

به گزارش العربیه، نخستین دوره اجرای آکادمی باله وین در دبی قرار است در هتل هیلتون برگزار شود و پیش‌بینی می‌شود که مهمانان زیادی در آن حضور یابند.

در این اجرا که صحنه‌ای افسانه‌ای در آن رقم می‌خورد، برخی از محبوب‌ترین هنرمندان و نوازندگان اتریشی و بین‌المللی از انجمن باله‌اپرای وین، ارکستر سمفونیک اتریش و ارکستر سوئینگ لن فیلیپس از لندن حضور خواهند داشت.

این رویداد با «بازگشایی بزرگ» زوج‌هایی از سراسر جهان آغاز می‌شود که رقص چشم‌نوازی اجرا می‌کنند. سپس تک‌نوازان انجمن باله‌اپرای دولتی وین یک والس به یادماندنی اجرا خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهمانان سپس در کنار مراسم پذیرایی با غذاهای بین‌المللی، به تماشای اجراهای متعددی در سالن رقص، نواهای موسیقی محلی، آمریکای لاتین و ترکیب رقص باله و موسیقی خواهند نشست. «کوادریل نیمه‌شب» نیز بخش دیگری از این مراسم است؛ رقصی که در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم اروپا رایج بود. ارکستر وین و ارکستر لندن نیز در طول شب آثاری را برای مهمانان اجرا خواهند کرد.

قدمت باله وین به ۱۸۱۴ برمی‌گردد؛ زمانی که اشراف اروپایی که از جنگ‌های ناپلئونی خسته شده بودند، به شکوفایی فرهنگی رو آوردند و در این روند، بهترین رقص‌ها و مراسم را با ارائه انواع غذاها و سرگرمی‌ها ترکیب کردند. این رقص صحنه‌ای پرجنب‌و‌جوش، به ورزیدگی بدنی بسیار بالای رقصنده نیاز دارد.

باله وین در مقایسه با انواع هنرهای مشابه، به موقعیت منحصر‌به‌فردی دست یافته و در حکم بخشی از میراث فرهنگی ناملموس، در یونسکو ثبت شده است.

در سال‌های اخیر، دبی به سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه ورزش، فرهنگ و موسیقی اقدام، و گردشگران زیادی جذب کرده است. فرودگاه دبی که شلوغ‌ترین فرودگاه جهان به‌شمار می‌رود، در نیمه نخست سال گذشته میلادی میزبان ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر بود که از ۱۶۰ درصد افزایش در قیاس با شمار مسافران در مدت مشابه سال پیش از آن حکایت داشت.

بیشتر از تئاتر و رقص