انتشار داستان مصور باله مشهور برای کودکانی که رویای رقصیدن دارند

مراسم رونمایی کتاب «شب قبل از فندق‌شکن» در نیویورک برگزار شد

باله از جمله رقص‌هایی است که گفته می‌شود برای تسلط کامل بر آن، رقصنده باید از سنین کودکی آموزش را شروع کند. حالا رقصندگان یکی از مشهورترین خانه‌های باله جهان می‌خواهند داستان‌هایی درباره یکی از زیباترین رقص‌های باله را برای کودکان مشتاق روایت کنند.

دو رقصنده جوان در نیویورک به همراه یک تصویرگر کتاب کودک با الهام از یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین گروه‌های باله‌ جهان، داستانی مصور را برای کودکان روایت می‌کنند که انتشارات رندوم هاوس با همکاری مجموعه تئاتر باله آمریکا (AMERICAN Ballet Theatre) به بازار عرضه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان رابرت آلمن، نویسنده و رقصنده آمریکایی اهل تگزاس، و کانر هالووی، رقصنده باله آمریکا، با همکاری جولیانا سوانی، تصویرگر کتاب کودکان، رویدادهای شب قبل از «داستان فندق‌شکن» را به صورت داستانی مصور آماده کردند.

فندق‌شکن (The Nutcracker) اثر پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، آهنگساز روس، است که در دو پرده اجرا می‌شود. باله فندق‌شکن یکی از محبوب‌ترین نمایش‌ها در آستانه جشن‌های سال نو و کریسمس در بسیاری از کشورهای جهان است که داستان کودکی را روایت می‌کند که در دقایق جادویی نیمه‌شب با یک فندق‌شکن به یک دنیایی خیالی و پررمزوراز وارد می‌شود.

کودکانی که رویای رقصیدن در فندق‌شکن را دارند، این داستان مصور و جادویی را دوست خواهند داشت. در این داستان، چهار دختر و پسر جوان هیجان امتحان‌ها، تمرین، لباس‌ها و در نهایت تجربه رقصیدن در این رویداد بزرگ در شب افتتاحیه را روایت می‌کنند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، شرکت‌های بزرگ باله آمریکایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سالانه فروش بلیت خود را از اجراهای «فندق‌شکن» به دست می‌آورند.

باله آمریکا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رقص در جهان است که به عنوان یک گنجینه ملی شناخته می‌شود. این شرکت و خانه باله که مقر آن در شهر نیویورک است، از زمان تاسیس در سال ۱۹۴۰، با ماموریت ایجاد، ارائه، حفظ و گسترش باله فعال بوده است و تنها موسسه فرهنگی در این مقیاس است که به مدت هشت دهه در ۵۰ ایالت ایالات متحده، ۴۵ کشور و بیش از ۴۸۰ شهر در سراسر جهان، مخاطبان را مجذوب خود می‌کند.

بیشتر از کتاب