خشونت‌ها در کرانه باختری؛ مرد مسلح فلسطینی یک اسرائیلی را کشت

این قتل یک روز پس از کشته‌شدن دو اسرائیلی به دست یک مرد مسلح فلسطینی در شمال کرانه باختری رخ داد

مهاجمان روز دوشنبه به سمت یک خودروی اسرائیلی در نزدیکی شهر فلسطینی اریحا تیراندازی کردند و راننده را هدف گرفتند-REUTERS/Ammar Awad

یک مرد مسلح فلسطینی روز دوشنبه به یک راننده اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی تیراندازی کرد و او را کشت. این تازه‌ترین خونریزی در موج تازه درگیری‌ها در این منطقه است که هنوز هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن آن دیده نمی‌شود.

این قتل یک روز پس از کشته‌شدن دو اسرائیلی به دست یک مرد مسلح فلسطینی در شمال کرانه باختری رخ داد. اتفاقی که پس از آن شهرک‌نشینان اسرائیلی ده‌ها خودرو و خانه را در یکی از شهرک‌های فلسطینی به آتش کشیدند. این شدیدترین خشونت‌ها در چند دهه اخیر در این منطقه است.

ارتش اسرائیل گفت مهاجمان روز دوشنبه به سمت یک خودروی اسرائیلی در نزدیکی شهر فلسطینی اریحا تیراندازی کردند و راننده را هدف گرفتند. راننده ۲۷ ساله اسرائیلی از محل حادثه به یک مرکز پزشکی منتقل شد و بعد از ساعات بر اثر شدت جراحات جان باخت.

اسرائیل تاکنون صدها سرباز را برای بازگرداندن آرامش پس از خشونت‌های روز یکشنبه، به شمال کرانه باختری اعزام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که راست‌گراترین دولت در تاریخ اسرائیل به شمار می‌رود، به دلیل ناکامی در توقف موج جدید خشونت‌ها و ارسال پیام‌های متناقض مورد انتقاد قرار گرفته است. در حال که نتانیاهو پس از آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینی‌ها خواستار آرامش شده بود، یکی از اعضای ائتلاف حاکم این خشم را خشمی بازدارنده در برابر حملات فلسطینی‌ها، ستود.

همچنین ارتش اسرائیل نیز به دلیل کوتاهی در اقدام سریع برای توقف شورش، که بدترین خشوت در چند دهه اخیر در این منطقه است، مورد انتقاد قرار گرفت.

ناهوم بارنیا، ستون‌نویس کهنه‌کار روزنامه یدیعوت اخرونوت، نوشت که «دولت باید تصمیم بگیرد  که این ماجرا چیست. آیا دولت مصمم به جرای قانون و نظم در مورد عرب‌ها و یهودیان به طور یکسان است؟ همین سوال در مورد ارتش نیز صدق می‌کند که تاکنون نتوانسته است به طور موثر با تروریسم فلسطینی و یا تروریسم یهودی مقابله کند.»

در حالی که خشونت‌ها در کرانه باختری تشدید شده است، تلاش برای مدیریت این مناقشه روز یکشنبه در اردن آغاز شد و ایالات متحده مقامات اسرائیلی و فلسطینی را گرد هم آورد تا طرحی برای کاهش تنش آماده کنند.

بیشتر از جهان