اسرائیل: برای اقدام نظامی علیه مراکز هسته‌ای حکومت ایران آماده می‌شویم

نتانیاهو اخیرا پنج مرتبه با یوآف گالانت، وزیر دفاع، هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش و شمار دیگری از مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی اسرائیل نشست محرمانه داشته است

به‌گفته نتانیاهو، حکومت ایران باید متوجه شود که به‌کارگیری اقدام نظامی صرفا یک تهدید تو خالی نیست - RONEN ZVULUN / POOL / AFP

شبکه خبری فاکس‌نیوز شامگاه پنجشنبه در گزارشی نوشت ارتش اسرائیل پس از برگزاری مجموعه‌ای از نشست‌های محرمانه میان نخست‌وزیر و برخی از مقام‌های ارشد دولتی و اطلاعاتی، برای اقدام نظامی احتمالی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای حکومت ایران آماده می‌شود.

فاکس‌نیوز در بخشی از گزارش شامگاه پنجشنبه ۲۳ فوریه (چهارم اسفند‌ماه) به‌نقل از امیر آویوی، رئيس مرکز امنیت دفاعی اسرائیل، نوشت: از آنجایی‌ که برنامه‌ غنی‌سازی تسلیحاتی حکومت ایران توسعه یافته است، اسرائیل در حال آماده شدن برای اقدام نظامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای حکومت ایران است.

پیشتر کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرده بود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، در هفته‌های اخیر، پنج مرتبه با یوآف گالانت، وزیر دفاع، هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش و شمار دیگری از مقام‌های ارشد نظامی دیدار داشته است تا آمادگی ارتش اسرائیل به‌منظور حمله احتمالی به مراکز هسته‌ای متعلق به جمهوری اسلامی ایران ارزیابی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های ارشد نظامی و دولتی اسرائیل، بارها تهدید کرده‌اند که برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی، دست به هر اقدامی که لازم باشد خواهند زد.

نتانیاهو روز سه‌شنبه این هفته در یک نشست امنیتی گفت: تنها یک تهدید نظامی واقعی یا اقدام نظامی مشروع، می‌تواند جلوی دستیابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی را بگیرد.

به‌گفته نتانیاهو، حکومت ایران باید قانع شوند که به‌کارگیری اقدام نظامی صرفا یک تهدید توخالی نیست.

به‌گزارش روزنامه بریتانیایی تلگراف، مقام‌های اسرائیلی به دولت‌های آمریکا و فرانسه هشدار داده‌اند که در صورت عدم پشتیبانی بین‌المللی، اسرائیل ممکن است به‌تنهایی برای متوقف کردن برنامه اتمی حکومت ایران اقدام کند.