اسرائیل «سه هزار هدف نظامی» را در ایران شناسایی کرده است

کشورهای غربی درباره حمله پهپادی به مجتمع نظامی اصفهان سکوت کرده‌اند و حاضر به محکوم کردن نشده‌اند

همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به فرانسه و دیدار و گفت‌وگوهایش با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور، رادیو بین‌‌‌المللی فرانسه به‌نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد اسرائیل حدود سه‌هزار نقطه در داخل ایران را شناسایی کرده است و قصد دارد با همراه کردن قدرت‌های غربی، ائتلافی نظامی برای حمله به مراکز حساس نظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد.

به‌گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، طرح حمله به مراکز و تاسیسات حکومت ایران روی کاغذ آماده است و مقام‌های نظامی نیز طرح عملیات را با جزئیات بررسی کرده‌اند.

به‌گفته این منبع رادیو دولتی فرانسه، اسرائیل قرار نیست عملیات نظامی خود علیه مراکز نظامی حکومت ایران را به‌تنهایی انجام دهد.

طرح دولت اسرائیل تشکیل ائتلافی علیه جمهوری اسلامی با حضور ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی، از جمله فرانسه، است.

در حالت مطلوب، این گزینه هم مطرح است که برخی از کشورهای عربی منطقه نیز در ائتلاف نظامی اسرائیل علیه حکومت ایران مشارکت داشته باشند.

بنیامین نتانیاهو، روز جمعه پس از دیدار با رئیس‌جمهوری فرانسه، دیدارش با مکرون را یکی از بهترین ملاقات‌های خود توصیف کرد. نتانیاهو، همزمان ابراز امیدواری کرد که دولت فرانسه طرح قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را بررسی و در دستورکار قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر فرانسه در بدو ورود به فرودگاه پاریس، تاکید کرد که مقابله با سیاست‌های خصمانه حکومت ایران در محور گفت‌وگوهای او با رئیس‌جمهوری فرانسه قرار دارد.

رادیو بین‌المللی فرانسه در بخش دیگری از گزارش روز جمعه خود، به‌نقل از منبع دیپلماتیک خود نوشت در حال حاضر تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه حکومت ایران برای دولت نتانیاهو، نسبت به‌ گذشته، راحت‌تر است. چرا که کشورهای غربی، به‌واسطه همکاری‌های نظامی تهران و مسکو و دخالت‌‌های نظام جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین، مواضع قاطع‌تری در قبال حکومت ایران دارند.

به‌طور معمول کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه، به‌سرعت حملات خشونت‌آمیز در مناطق مختلف جهان را محکوم می‌کنند. با این حال، در قبال حمله پهپادی شامگاه‌ شنبه به مجتمع نظامی اصفهان تاکنون سکوت کرده‌اند و حاضر به محکوم کردن این حمله‌ها نشده‌اند.

هرچند درباره ماهیت فعالیت‌های مجتمع نظامی اصفهان، گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های متفاوتی ارائه شده است، اما درباره عامل این حمله به‌نوعی اتفاق‌نظر وجود دارد. بیشتر رسانه‌های بین‌المللی، از جمله وال‌استریت‌ژورنال و نیویورک‌تایمز، به‌نقل از منابع‌ خود دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل را به‌عنوان عامل حمله در اصفهان معرفی کرده‌اند.