دولت بایدن از تحریم صدا‌وسیما چشم‌پوشی کرد

معافیت‌ها دولت بایدن به سازمان صدا‌وسیما اجازه انجام فعالیت‌های اقتصادی می‌دهد

وب‌سایت خبری‌-تحلیلی واشنگتن فری‌بیکن به سندی دست یافته است که نشان می‌دهد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌تازگی از اعمال تحریم‌ها علیه سازمان صدا‌وسیما جمهوری اسلامی چشم‌پوشی کرده است.

به‌گزارش واشنگتن فری‌بیکن، این نخستین بار از زمان شروع خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود که دولت جو بایدن معافیت‌هایی برای فعالیت‌های صدا‌وسیما، بازوی تبلیغاتی جمهوری اسلامی در نظر گرفته است.

معافیت‌های دولت بایدن، به سازمان صدا‌وسیما جمهوری اسلامی ایران این امکان را می‌دهد تا با انتشار آگهی‌های تجاری، منافع مالی داشته باشد و با انجام فعالیت‌های اقتصادی در خدمت اهداف سیاسی-تبلیغاتی حکومت سرکوبگر ایران باشد.

این معافیت‌ها همچنین به سازمان صدا‌وسیما جمهوری اسلامی این اجازه را می‌دهد تا آزادانه تراکنش‌های مالی خود را پیگیری کند. این معافیت‌ها از زمان امضا برجام در نظر گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته واشنگتن فری‌بیکن، این تصمیم دولت جو بایدن، کم‌تر از یک ماه بعد از لغو مجموعه‌ای از تحریم‌های دولت آمریکا بر سر همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیهاتخاذ شده است.

به‌نظر می‌رسد این تصمیم دولت جو بایدن، با توجه به نقشی که سازمان صدا‌وسیما در همکاری با عوامل سرکوب‌های سیاسی در ایران دارد، با واکنش گسترده کنشگران سیاسی و سازمان‌های حقوق بشری همراه شود.

بسیاری از شخصیت‌ها و سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی، سازمان صدا‌وسیما جمهوری اسلامی را عامل مستقیم سانسور و بخشی از دستگاه تبلیغاتی و دروغ‌پردازی حکومت ایران می‌دانند.

مخالفان جمهوری اسلامی بارها از دولت‌های غربی خواسته‌اند با توجه به همکاری سازمان صدا‌وسیما جمهوری اسلامی با نهادها و دستگاه‌های امنیتی، به‌ويژه در پخش «اعتراف‌های اجباری» این نهاد وابسته به حکومت ایران را تحریم کنند.