کیت ماس، کارا دلوین و ریتا اورا به کارزار پاک‌سازی اقیانوس‌ها پیوستند

هدف از این کارزار محافظت بیشتر از اقیانوس‌های جهان است

کیت ماس (راست) و ریتا اورا در ضیافت «مِت گالا» در نیویورک، ۶ مه ۲۰۱۹- Neilson Barnard/Getty/AFP

کیت ماس، کارا دلوین و ریتا اورا به کارزار مبارزه با بحران تغییرات اقلیمی و اطلاع‌رسانی راجع به ضرورت محافظت از اقیانوس‌ پیوستند.

 

این چهره‌های سرشناس، به خیل ستارگانی چون پیکسی گیلدوف، ویل پولتر و پاپی دلوین پیوسته‌اند و با تهیه یک کلیپ ویدیویی، گفته‌اند که اگر قرار باشد زندگی روی کره زمین آینده پایداری داشته باشد، باید از ۳۰ درصد اقیانوس‌ها حفاظت کرد.

 

در این فیلم که در چارچوب «طرح صفر» تهیه شده است، از بینندگان دعوت می‌شود تا «روند بحران اقلیمی را وارونه کنند». «طرح صفر» ابتکاری جهانی و مورد حمایت دانشمندان، رهبران کسب و کار و فعالان محیط زیست است و هدف از آن، افزایش آگاهی و تقویت حمایت از حفظ «تعادل زیست‌بومی» است.

 

فیلم با این جمله آغاز می‌شود: «در سراسر سیاره ما هیچ چیز مؤثرتر از اقیانوس‌های ما نیست.»

در ادامه فیلم می‌آید که تا کنون نیمی از صخره‌های مرجانی جهان و ۶۰ درصد مناطق ماهیگیری از بین رفته‌اند که «تعجبی ندارد، زیرا فقط دو درصد اقیانوس‌ها تحت حفاظت هستند».

هدف این طرح، رساندن این شاخص به ۳۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ است.

این کارزار، علاوه بر دعوت از مردم برای مصرف نکردن بطری و ساک پلاستیکی، به منظور افزایش آگاهی مردم درباره وضعیت ناخوشایند اقیانوس‌ها، سازه‌ای رل در خیابان کارنبی لندن برپا کرده است که از مواد بازیافتی و بازکاربُردپذیر ساخته شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند در مکان‌های مختلف خیابان کارنبی، از جمله رستوران جینجو، میخانه شکسپیرز هد، مسافرخانه وایت هورس، و گروه قهوه و امور اجتماعی، ۳ پوند به طرح صفر کمک کنند.

هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی(آی‌پی‌سی‌سی) سازمان ملل، در سال ۲۰۱۸ هشدار داده بود که فقط یک دهه وقت داریم تا از وقوع بدترین پیامدهای تغییرات اقلیمی جلوگیری کنیم.

سر دیوید آتنبورو نیز در ماه ژوئیه هنگامی که در کارگروه مجلس نمایندگان بریتانیا سخنرانی می‌کرد، هشدار داد: «با این مشکلات، چنان که باید، ریشه‌ای برخورد نکرده‌ایم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی