خلیل‌زاد: القاعده در ازای پناهگاه در ایران، مخالفان جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد

این دیپلمات ارشد آمریکایی می‌گوید دولت آمریکا و متحدانش باید رژیم ایران را بیشتر منزوی و تضعیف کنند

خلیل‌زاد: القاعده در ازای پناهگاه و حمایت ایران، ماموریت کثیف رژیم برای هدف قرار دادن مخالفانش را انجام خواهد دادــ MANDEL NGAN / AFP

زلمی خلیل‌زاد، دیپلمات ارشد آمریکایی، می‌گوید القاعده با نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران توافق کرده است تا در ازای پناهگاه و حمایت ایران، مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور را هدف قرار دهد.

خلیل‌زاد با اشاره به تهدید تلویزیون ایران اینترنشنال و تعطیلی دفتر لندن این رسانه، در رشته‌توییتی نوشت: «رژیم ایران به ترور مخالفان خود، چه در داخل و چه در خارج، روی آورده است. افزایش قابل‌توجه تهدید‌های اخیر از سمت تهران تلویزیون ایران اینترنشنال را مجبور کرد فعالیتش را در لندن تعلیق کند.»

زلمی خلیل‌زاد افزود که سیف‌العدل، جانشین ایمن الظواهری و رهبر القاعده که مقیم ایران است، به احتمال بسیار زیاد با نیروی قدس سپاه پاسداران معامله‌ کرده است. او در ادامه خلیل‌زاد اضافه کرد: «القاعده در ازای پناهگاه و حمایت ایران، ماموریت‌های کثیف رژیم در هدف قرار دادن مخالفانش را انجام خواهد داد.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی که تا چند ماه پس از فروپاشی دولت جمهوری در افغانستان، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بود، تصریح کرد که تهدیدهای فزاینده جمهوری اسلامی، آمریکا و متحدانش را وادار می‌کند رژیم ایران را بیشتر منزوی و تضعیف کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلویزیون ایران اینترنشنال روز شنبه ۲۹ بهمن (۱۸ فوریه) اعلام کرد که به توصیه پلیس بریتانیا، پخش بخش‌های خبری ۲۴ ساعته‌اش را از لندن را به‌طور موقت متوقف می‌کند و پخش این برنامه‌ها را از واشنگتن ادامه خواهد داد.

در پی قطع موقت پخش برنامه‌های این تلویزیون از لندن، معاون وزیر کشور بریتانیا و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا بر ادامه حمایت از فعالیت این رسانه و تامین امنیت کارکنان آن تاکید کردند. معاون وزیر کشور بریتانیا در توییتی نوشت: «آن‌ها می‌خواهند ایران اینترنشنال را ساکت کنند اما ما به حمایت ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم کارکنان این شبکه می‌توانند در امنیت به کارشان ادامه دهند.»

توقف پخش برنامه‌های تلویزیون ایران اینترنشنال از لندن با اعتراض گسترده‌ شماری از نهادهای رسانه‌ای مواجه شده است. برخی روزنامه‌نگاران و نهادهای حامی رسانه‌ها در پیام‌هایی اعلام کردند که دولت بریتانیا موظف است امنیت کارکنان تلویزیون ایران اینترنشنال را تامین کند و فعالیت‌ این رسانه از لندن باید بی‌وقفه ادامه یابد.

رژیم جمهوری اسلامی که در تهدید خبرنگاران رسانه‌های منتقد سابقه‌ای طولانی دارد، در جریان خیزش انقلابی اخیر مردم ایران، بارها رسانه‌هایی را که اخبار اعتراض‌ها را پوشش دادند، تهدید کرد. 

بیشتر از جهان