معاون وزیر ارتباطات: از این پس اینترنت باید با مصوبه مجلس قطع شود

وصل تدریجی اینترنت تلفن‌های همراه

ATTA KENARE / AFP/با گذشت ۱۲ روز  از نخستین روز قطع اینترنت، هنوز اینترنت تلفن‌های همراه به طور کامل وصل نشده است

در حالی که گزارش‌ها از وصل تدریجی اینترنت تلفن‌های همراه حکایت دارد، امیر ناظمی،‌ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فن‌آوری اطلاعات چشم‌اندازی را به تصویر کشیده که در آن احتمالا قطعی اینترنت تکرار می‌شود و مجلس نیز در آن شریک خواهد بود.

امیر نظامی در حساب توییتری خود با اشاره به اینکه لایحه‌ای در حال تهیه است که در آن قطع اینترنت با تصویب مجلس امکان‌پذیر می‌شود، نمایندگان را به حمایت از این لایحه تشویق کرده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، او و همفکران‌اش در تلاش‌اند، قطعی اینترنت و اپ‌های با بیش از ۱۰ میلیون کاربر را در اختیار مجلس بگذارند و در صورتی که مجلس به آن رای داد، قطعی اینترنت انجام شود.

ناظمی در حساب توییتری خود گفته اینترنت مانند آب و هوا قابل قطع کردن نیست، اما در عین حال خواستار آن شده که قطعی اینترنت در مجلس به تصویب برسد.

تنها در یک مورد اخیر تصویب افزایش سه برابری بهای بنزین در شورای عالی هماهنگی اقتصادی،‌ به عنوان یک نهاد فراقانونی، میزان تاثیرگذاری و اهمیت نقش مجلس به نمایش گذاشته شد.

حتی نمایندگانی که می‌گفتند، قصد دارند با ارایه طرح‌های دو فوریتی این مصوبه را لغو یا اصلاح کنند نیز با توصیه‌های رهبر جمهوری اسلامی عقب نشستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون روشن نیست امیر ناظمی از انداختن توپ به زمین مجلس چه هدفی را دنبال می‌کند: قطع قانونی شده اینترنت یا برداشتن بار مسئولیت از روی دوش وزارتخانه‌ای که نام آن وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است و قرار بود، وزیر جوان‌اش انگشت خود را روی دکمه فیلترینگ فشار ندهد.

آذری جهرمی در پنج روزی که در جریان اعتراضات مردمی هفته گذشته در ایران اینترنت تقریبا به طور کامل قطع بود،‌ به طور روشن گفت اختیاری نداشته و تصمیم قطع اینترنت در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده است.

او پس از وصل تدریجی اینترنت خانگی و در واکنش به ادامه قطعی اینترنت تلفن‌های همراه هم گفت هنوز شورای امنیت ملی دستور وصل آن را نداده است.

به گزارش انتخاب بر اساس اعلام اپراتور‌های موبایل از امروز (پنجشنبه) اتصال به اینترنت ۷ استان دیگر برقرار شده است.

این استان‌ها، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان و کردستان هستند.

بنا بر این گزارش، اتصال اینترنت روی تلفن همراه تمامی کاربران این هفت استان کمی زمان‌بر خواهد بود.

انتخاب می‌افزاید، بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، ⁧‫اینترنت‬⁩ سیم‌کارت‌های شاتل موبایل در استان‌های مذکور برقرار شده  و آنها در ۲۵ استان به اینترنت متصل هستند. 

بیشتر از