انفجار در مقر فرماندهی پلیس کراچی پاکستان

تی‌تی‌پی پس از پایان آتش‌بس با حکومت پاکستان، حمله‌های خود را از سر گرفته است

تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته است-ASIF HASSAN / AFP

شماری از مهاجمان مسلح شامگاه جمعه، ۲۸ بهمن (۱۷ فوریه)، به مقر پلیس کراچی پاکستان حمله کردند و در این حمله، به نیروهای پلیس تلفات وارد شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که در نتیجه تیراندازی و انفجار دست‌کم دو نفر در این حادثه کشته شدند. احتمالا صدای انفجارها مربوط به پرتاب بمب‌های دستی مهاجمان بوده است.

یکی از جراحان به پلیس کراچی گفته است که در این رویداد سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

مقام‌های پاکستانی گفتند که بیش از پنج مهاجم در حمله به مقر نیروهای پلیس در کراچی دست داشته‌اند و در زمان حمله این مهاجمان، ۳۰ نیروی پلیس در ساختمان حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای پلیس پاکستان چراغ‌های ساختمان را خاموش کردند و درخواست نیروی کمکی کردند.

تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته است.

تی‌تی‌پی پس از پایان آتش‌بس با حکومت پاکستان، حمله‌های خود را از سر گرفته است. فعالیت تحریک طالبان پاکستانی بر تعداد زیادی از ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان متمرکز  است.

خبرنگاران محلی از کراچی گزارش دادند که نیروهای ویژه ارتش پاکستان و کماندوها به وارد ساختمان فرماندهی پلیس شدند.

این خبرنگاران گفتند که تا کنون دو مهاجم از پا در آمده است. مرتضی وهاب، سخنگوی حکومت ایالتی سند گفته است که ساختمان فرماندهی پلیس به کنترل نیروهای امنیتی این کشور درآمده است. او تلفات این درگیری را مشخص نکرده است.

از ماه نوامبر به این‌‎سو، پاکستان شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است.

حکومت پاکستان امیدوار بود که با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، زمینه برای کاهش خشونت‌ها در این کشور فراهم شود و طالبان از نفوذ خود بر تی‌تی‌پی استفاده کنند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، مقام‌های طالبان به مقام‌های پاکستانی گفتند که تی‌تی‌پی تهدیدی برای حکومتشان نیست و در مقطع کنونی، تمرکز آن‌ها روی سرکوب گروه داعش است.

ده بهمن در انفجاری در مسجدی در پیشاور، بیش از ۱۰۰ تن، از جمله شماری از نیروهای پلیس پاکستان، کشته شدند. گروه «تحریک طالبان پاکستان» دست داشتن در این حمله را رد کرد.

پس از این حادثه، هم چندین حمله «تروریستی» در پاکستان رخ داد.

مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که تروریست‌ها در خاک افغانستان مقر و پایگاه دارند و حمله‌ها به پاکستان را در آن‌جا سازماندهی می‌کنند، اما طالبان حضور طالبان پاکستانی و گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار می‌کنند.

طالبان تاکید دارند که از افغانستان علیه هیچ کشور و گروهی استفاده نخواهد شد و مقام‌های پاکستانی نباید حکومت این گروه را به‌‌دلیل افزایش خشونت‌ها در این کشور ملامت کنند.

تحریک طالبان پاکستان در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. حکومت سابق افغانستان ادعا می‌کرد که شماری از جنگجویان تی‌تی‌پی در کنار طالبان در این کشور مشغول جنگ‌اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به مرکز پلیس شهر کراچی را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با دولت و ملت پاکستان و خانواده‌های جانباختگان، ابراز همدردی کرد.

بیشتر از جهان