بریتانیا: ارتش روسیه روزی ۸۲۴ سرباز خود را از دست می‌دهد

مقام‌های بریتانیا می‌گویند تلفات سربازان روسی به بیشترین میزان از زمان آغاز جنگ رسیده است

شدیدترین نبردها در شهر وولدار در منطقه محاصره‌شده دونتسک در جریان است‌ــ AFP

وزارت دفاع بریتانیا با استناد به اطلاعات‌ به‌روزرسانی‌‌شده ستاد کل ارتش اوکراین ادعا کرد میزان تلفات ارتش روسیه از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، به بیشترین میزان، مرگ روزی ۸۲۴ سرباز، رسیده است.

به گزارش نیویورک پست، وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه خود اعلام کرد اگرچه نمی‌تواند به طور دقیق روش‌شناسی اوکراین را تایید کند، روندهایی که داده‌ها نشان می‌دهند، احتمالا دقیق‌اند. بر اساس این بیانیه، مرگ روزانه ۸۲۴ سرباز روس در جنگ با اوکراین در حال حاضر حدودا چهار برابر بیشتر از میانگین آن بین ژوئن تا ژوییه ۲۰۲۲ است.

در اطلاعاتی که ستاد کل ارتش اوکراین منتشر کرده، بدون ارائه اعداد مشخص اعلام شده که نرخ تلفات نیروهای اوکراینی نیز همچنان بالا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 افزایش تلفات روسیه احتمالا به دلیل مجموعه‌ای از عوامل از جمله فقدان نیروهای آموزش‌دیده، ناهماهنگی و منابع ناکافی است؛ مسائلی که در حال حاضر در وولدار و باخموت دیده می‌شوند. نیروهای مسلح اوکراین روز شنبه اعلام کردند که برخی از شدیدترین نبردها در شهر وولدار، در منطقه محاصره‌شده دونتسک، در جریان است.

اعضای گروه واگنر روسیه روز یکشنبه اعلام کردند که کراسنا هورا در کناره شمالی باخموت را تصرف کرده‌اند. این در حالی است که اوکراین یک روز پیش از اعلام این خبر، تاکید کرد همچنان این منطقه را در کنترل دارد و در تلاش برای ایجاد ثبات در شهرهای اطراف آن است.

در همین حال، میخائیلو پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، روز شنبه گفت که پس از بمباران اخیر روسیه در روز جمعه، مذاکرات صلح با کرملین انجام نخواهد شد. اوکراین می‌گوید در این بمباران دست‌کم ۱۰۰ موشک پرتاب شده است. پودولیاک در توییتی نوشت: «کرملین در لفاظی‌هایش درباره صلح و گفت‌وگو می‌گوید که سرزمین‌‌ها [اوکراین] را ترک نخواهد کرد و مسئول جنایات نخواهد بود. این دلیل مهمی است که گفت‌وگوها انجام نمی‌شود. تنها پیروزی [اوکراین] باید اتفاق بیفتد، در غیر این صورت، جنگ در اروپا پایان نخواهد یافت و روسیه جنایتکارانه بر جهان مسلط خواهد شد.»

وگنی پریگوژین، رئیس شرکت واگنر که برای ارتش روسیه در جنگ اوکراین مزدور جنگی استخدام می‌کند، روز جمعه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی، گفت که روسیه به دو سال زمان نیاز دارد تا بتواند دو منطقه شرقی دونتسک و لوهانسک را تحت کنترل دربیاورد. تصرف کامل دونتسک و لوهانسک هدف اصلی جنگ اوکراین اعلام شده بود.

کارشناسان معتقدند هرچند سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و سرگئی ناریشکین، رئیس اطلاعات خارجی این کشور، اجماع کشورهای غربی مبنی بر تحمیل شکست راهبردی به روسیه در جنگ اوکراین را بارها به سخره گرفته‌اند، با توجه به رویدادها در این یک سال جنگ، پیروزی راهبردی روسیه در اوکراین غیرممکن به نظر می‌رسد؛ زیرا مسکو آنچه را نتوانست در آغاز جنگ به دست آورد، در جنگ فرسایشی هم به دست نخواهد آورد.

بیشتر از جهان