نتفلیکس اشتراک‌گذاری حساب مشترکین را محدودتر می‌کند

نتفلیکس از اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه اشتراک‌گذاری رمز عبور در میان کاربران خبر داد

درآمد و توانایی این مجموعه برای ادامه سرمایه‌گذاری در محتواهای جدید می‌شود - Canva

محدودیت‌های تازه نتفلیکس، کاربران این شبکه را در کانادا، اسپانیا، پرتغال و نیوزیلند هدف قرار می‌دهد.

در حال حاضر نتفلیکس، بزرگ‌ترین توزیع‌کننده مجموعه و فیلم تلویزیونی، اشتراک‌گذای رمز عبور را تنها میان آن دسته از کاربرانی که در چارچوب یک خانوار زندگی می‌کنند مجاز کرده است. مشترکانی که بخواهند حساب‌های خود را با افرادی دیگری (خارج از خانه) به اشتراک بگذارند، از این پس باید هزینه‌اش را بپردازند.

این تصمیم بدان معنا است که بسیاری از کاربرانی که از طریق حساب دیگران ساعت‌ها با نتفلیکس سرگرم بودند، از این تفریحات محروم می‌شوند.

بر مبنای تصمیم تازه نتفلیکس که قرار است در کانادا، اسپانیا، پرتغال و نیوزیلند به اجرا درآید، مشترکان استاندار و ممتاز می‌توانند حداکثر برای دو نفر دیگر در همان کشور هزینه بپردازند. بر این اساس، مشترکان این کشورها امکان اشتراک‌گذاری حسابشان با دیگران را ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتفلیکس بر اساس طرح اخیر بر آن است تا در کانادا به ازای هر اشتراک‌گذاری اضافی، ۷ دلار و ۹۹ سنت (دلار کانادا) دریافت کند.

گفته می‌شود حدود ۱۰۰ میلیون کاربر با استفاده از حساب افراد دیگر برنامه‌های نتفلیکس را تماشا می‌کنند؛ آنچه به ادعای مدیران این شرکت موجب محدود شدن درآمد و توانایی این مجموعه برای ادامه سرمایه‌گذاری در محتواهای جدید می‌شود.

برنامه تازه نتفلیکس درزمینه رمز ورود، بخشی از راهبرد چندجانبه این غول تفریحات و سرگرمی است که افزایش درآمد را پس از یک سال پرتلاطم (۲۰۲۲) هدف قرار داده است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سیاست تازه نتفلیکس خطرهایی به همراه داشته باشد.

مدیران این شرکت با اذعان به مشکلات احتمالی پیش رو، احتمال می‌دهند که تصمیم اخیر موجب نارضایتی کاربران شود و احتمالا برخی از ادامه اشتراک و استفاده از خدمات نتفلیکس منصرف می‌شوند. با این حال، آن‌ها امیدوارند که با محتوای تازه و پرطرفدار، ناراضیان را بار دیگر به‌سوی خود جلب کنند.

نتفلیکس پیش‌تر، در اوایل سال گذشته میلادی، ویژگی «افزودن کاربر اضافی» را در شیلی، کاستاریکا و پرو به خدمات خود اضافه کرد؛ آنچه به دارندگان حساب‌های ممتاز امکان می‌دهد تا در ازای اشتراک‌گذاری حساب‌ خود با تعداد محدودی از کاربرانی که با آن‌ها زندگی نمی‌کنند، مبلغی بپردازند.

بیشتر از فیلم