سخنرانی بایدن یکی از طولانی‌ترین‌ها در کنگره آمریکا بود

نطق سال ۲۰۰۰ کلینتون بیش از یک ربع ساعت طولانی‌تر از سخنرانی بایدن بود و حدود یک ساعت و نیم طول کشید

ریچارد نیکسون، جیمی کارتر و رونالد ریگان همگی نطق نسبتا کوتاهی داشتند که متوسط مدت آن‌ها بیش از ۴۵ دقیقه نبود-Getty Images via AFP

دومین سخنرانی سالانه  «وضعیت کشور» (State of the Union) رئیس جمهوری جو بایدن یکی از طولانی‌ترین سخنرانی‌های از این دست در ۶۰ سال اخیر بود.

بر اساس داده‌های طرح ریاست جمهوری آمریکا که دانشگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا گرد‌آوری کرده است، نطق آقای بایدن در سه‌شنبه شب  یک ساعت و ۱۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه طول کشید و هشتمین سخنرانی طولانی در مورد وضعیت کشور آمریکا در ۶۰ سال اخیر شد.

سخنرانی‌هایی طولانی‌تر از سخنرانی سه‌شنبه‌شب بایدن را دو رئیس جمهوری دیگر، بیل کلینتون و دونالد ترامپ، ایراد کرده‌اند و کلینتون چهار سخنرانی و ترامپ سه سخنرانی ایراد کرده است که از سخنرانی بایدن طولانی‌تر بوده‌اند. نطق سال ۲۰۰۰ کلینتون بیش از یک ربع ساعت طولانی‌تر از سخنرانی بایدن بود و حدود یک ساعت و نیم طول کشید.

آقای بایدن سه‌شنبه‌شب به شماری از حوزه‌های مختلف سیاست پرداخت، از جمله طمع شرکت‌ها، زیرساخت‌ها، اصلاحات پلیس، امور کهنه‌سربازان و سیاست خارجی. سخنرانی او حدود ۱۰ دقیقه بیشتر از اولین سخنرانی‌ «وضعیت اتحادیه» او در سال گذشته طول کشید.

«سخنرانی وضعیت کشور بایدن  ۱۰۰ بار با تشویق حضار قطع شد. او در مجموع یک ساعت و ۱۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه سخنرانی کرد.»

چاد پرگرم(@ChadPergram)

۸ فوریه ۲۰۲۳

در مجموع، مدت سخنرانی‌های «وضعیت کشور» معمولا بسته به رئیس جمهوری متفاوت است. مثلا ریچارد نیکسون، جیمی کارتر و رونالد ریگان همگی نطق نسبتا کوتاهی داشتند که متوسط مدت آن‌ها بیش از ۴۵ دقیقه نبود، در حالیکه سخنرانی‌های کلینتون و ترامپ طولانی‌تر بود.

اما این نطق سالانه طبق روندی کلی کوتاه‌تر شده است. در قرن نوزدهم میانگین تعداد کلمات در هر سخنرانی ۱۰ هزار واژه بود و در اواخر قرن بیستم این تعداد به پنج هزار واژه رسیده بود.

فقط تعداد واژه‌ها نیست که طول سخنرانی را مشخص می‌کند. سخنان بایدن در طول نطق سه‌شنبه شب با ۱۰۰ بار تشویق حضار قطع شد و با برخاستن برخی اعضای کنگره، برخی از آن تشویق‌ها چندین ثانیه یا بیشتر طول کشید.

در چندین مورد دیگر هم فریاد یک عضو جمهوری‌خواه متمرد مجلس سخنان بایدن را قطع کرد که در یک مورد کوین مک‌مارتی، رئیس مجلس، به او علامت داد که ساکت شود.

© The Independent

بیشتر از جهان