انفجاری در کابل خودرو حامل اعضای طالبان را هدف قرار داد

سخنگوی پلیس طالبان زخمی شدن دو نفر در این انفجار را تایید کرد

سخنگویان طالبان در بیشتر موارد از به‌اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق در مورد حوادث امنیتی خودداری می‌کنند-عکس:طلوع نیوز

حدود ساعت ۶ عصر روز شنبه ۱۵ بهمن، به وقت محلی، انفجاری در چهارراه پشتونستان در مرکز شهر کابل، خودرو حامل اعضای طالبان را هدف قرار داد. خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در کابل، در تماس با رسانه‌ها وقوع انفجار را تایید کرد و گفت دو نفر در نتیجه این انفجار زخمی شدند.

تاکنون جزئیات بیشتری از تلفات این انفجار به دست نیامده است، اما تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بخشی از خودرو در نتیجه این انفجار، کاملا از بین رفته است.

در عکس‌های منتشرشده که لحظاتی پس از وقوع انفجار گرفته شده است، هیچ فرد زخمی یا کشته‌شده‌ای در محل انفجار و همچنین در داخل خودرو دیده نمی‌شود.

سخنگویان طالبان در بیشتر موارد، از به‌اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق در مورد حوادث امنیتی خودداری می‌کنند. در بسیاری از موارد، سخنگویان طالبان ارقام تلفات حوادث را خیلی کمتر از آنچه هست، گزارش می‌دهند. طالبان با این کار سعی می‌کنند اوضاع امنیتی را عادی نشان دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاکنون هیچ گروه یا شخصی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

دوشنبه هفته گذشته، انفجاری در قرارگاه نیروهای طالبان در ناحیه کوته‌سنگی کابل رخ داد که مسئولیت آن را جبهه آزادی افغانستان برعهده گرفت.

طی ۱۸ ماه سلطه طالبان بر افغانستان، مسئولیت بسیاری از حمله‌های انفجاری و تهاجمی در کابل را گروه داعش خراسان برعهده گرفته است. جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی که نیروهایشان در مناطق کوهستانی در استان‌های شمالی و شمال شرق افغانستان مستقرند، به‌ندرت حمله‌های چریکی انجام می‌دهند.

در این میان، جبهه آزادی افغانستان در ماه‌های اخیر، حمله‌های چریکی خود به قرارگاه‌ها و افراد طالبان در قندهار را افزایش داده است.

حدود شش ماه قبل، اداره استخبارات (اطلاعات) طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای، از بازداشت دو عضو جبهه آزادی در کابل خبر داد و گفت اعضای این جبهه در ترور اعضای طالبان در کابل دست داشتند.