چهار عضو طالبان در حمله نیروهای جبهه آزادی در کابل کشته شدند

دو عضو دیگر طالبان زخمی شدند و دو قبضه اسلحه آنان به دست نیروهای جبهه ازادی افغانستان افتاد

جبهه آزادی افغانستان می‌گوید نیروهای این جبهه ظهر روز شنبه ۲۷ فروردین، به یک پاسگاه نیروهای طالبان در شهرک امید سبز در غرب کابل حمله کردند و چهار عضو طالبان را کشتند. بر اساس این بیانیه، دو عضو دیگر طالبان زخمی شدند و دو قبضه اسلحه آنان به دست نیروهای این جبهه افتاد.

جبهه آزادی افغانستان با پخش ویدیو از صحنه حمله به افراد طالبان، مدعی شد که در این حمله به افراد این جبهه آسیب نرسیده است. در ویدیویی که این گروه پخش کرد، دیده می‌شود که افرادی سوار یک خودرو، با رسیدن به ایست بازرسی طالبان، به آنان تیراندازی می‌کنند.

یکی از ساکنان شهرک امید سبز کابل، به شرط فاش نشدن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت حمله حوالی ساعت ۱۲ ظهر رخ داد و در آن، چهار عضو طالبان کشته شدند. به گفته این منبع، لحظاتی پس از حادثه، شمار زیادی از نیروهای طالبان در محل حادثه حاضر شدند و در اطراف محل مانع تردد افراد و خودروها شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین نیروهای جبهه مقاومت ملی در روستای سیچی شهرستان خوست استان بغلان، پنجشنبه شب، به یک قرارگاه طالبان حمله کردند. شریف‌الله سنگین، عضو جبهه مقاومت ملی، گفت در این حمله یک نیروی طالبان کشته شد و دو تن دیگر زخمی شدند.

این حمله‌ها در حالی صورت می‌گیرند که اخیرا چهار مقام ارشد نظامی طالبان به استان‌های شمال افغانستان سفر کردند و به سازماندهی حمله علیه مخالفانشان‌ مشغول‌اند. مولوی امان‌الدین منصور، رئیس نیروهای هوایی، حاجی مالی خان، معاون نخست فرماندهی ستاد ارتش، قاری فصیح‌الدین بدخشانی، فرمانده ستاد ارتش و ملا فاضل مظلوم، معاون نخست وزارت دفاع، از جمله مقام‌های ارشد طالبان‌اند که از چند روز پیش به این‌‎سو در استان‌های بدخشان، بغلان، تخار، پروان و بلخ حضور دارند.

این افراد از قرارگاه‌های طالبان بازدید کردند و به فرماندهان محلی این گروه دستور دادند که جبهه‌های فعال مقاومت را در شمال سرکوب کنند. ساکنان استان‌های تخار و بغلان می‌گویند پس از سفر ملا فاضل مظلوم به این دو استان، بازرسی خانه‌های نظامیان پیشین و بستگان آنان آغاز شده است.

عکس‌های پخش‌شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌‌دهند که طالبان شماری از خانه‌ها را محاصره کردند و با هدف بازداشت نظامیان پیشین و یافتن اسلحه، وارد حریم خصوصی مردم شدند. این اقدام طالبان پس از آن صورت گرفت که اخیرا جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی افغانستان حمله‌های هدفمندی را علیه طالبان در استان‌های تخار، بغلان و بدخشان آغاز کردند.