انفجار در کابل، ترور در جلال‌آباد

امروز صبح، یک خودرو نظامی طالبان در منطقه «قوای مرکز» شهر کابل، با مین مغناطیسی منفجر شد

در این انفجار، دو نفر از اعضای طالبان مجروح شده‌اند‌ـ AFP

صبح روز سه‌شنبه ۲ آذر، یک خودرو نظامی طالبان در منطقه «قوای مرکز» شهر کابل، با مین مغناطیسی منفجر شد.

سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان، به خبرگزاری باختر که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند، گفت در این انفجار دو نفر دچار جراحت سطحی شده‌اند. خوستی جزئیات بیشتری درباره خسارات ناشی از این انفجار ارائه نداد.

به گفته شاهدان عینی، خودروی نظامی طالبان در حالی‌ که بیرون «بازار مجاهدین» پارک شده بود، منفجر شد. مبین خان، سخنگوی فرماندهی نظامی طالبان در کابل، نیز به رسانه‌ها گفت در این انفجار، دو نفر از اعضای طالبان مجروح شده‌اند. او گفت تحقیق درباره جزئیات بیشتر این حادثه آغاز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، شب دوشنبه، افراد مسلح ناشناس به‌ یک فعال مدنی به‌ نام خیبر ایوبی و یک راننده ریکشا در مرکز شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان تیراندازی کردند. گروه تروریستی دولت اسلامی خراسان (داعش) مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفته است. داعش مدعی شده است که راننده ریکشا عضو طالبان و خیبر ایوبی کارمند دولت پیشین افغانستان بوده‌اند. رسانه‌های محلی در ننگرهار نوشته‌اند که خیبر ایوبی کارمند وزارت امور مهاجرین در دولت پیشین افغانستان بود و در شرق افغانستان، فعالیت‌های مدنی داشت.

در حالی‌ که طالبان همواره ادعا می‌کند گروه دولت اسلامی خراسان تهدید جدی برای آنان نیست، حمله‌های این گروه از جمله مین‌گذاری، بمب‌گذاری و ترور در بسیاری از شهرهای افغانستان افزایش یافته است.