بایدن در واشنگتن میزبان پادشاه اردن است

این سومین سفر پادشاه اردن به آمریکا از زمان شروع ریاست جمهوری جو بایدن به‌شمار می‌رود

دیدار ملک عبدالله با مقام‌های آمریکایی، به‌ لحاظ داخلی نیز مهم است و در میانه بحران و نارضایتی اقتصادی در این کشور انجام می‌شود - Yousef ALLAN / AFP

کاخ سفید تایید کرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه، ۲ فوریه ۲۰۲۳، در ضیافت ناهاری در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، میزبان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، خواهد بود.

پادشاه اردن هم‌اکنون در واشنگتن حضور دارد و روز سه‌شنبه هم با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دیدار و گفت‌وگو داشت.

کوین مک کارتی روز سه‌شنبه، ضمن انتشار ویدئوی کوتاهی از دیدار خود با پادشاه اردن، در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت به‌عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان، مفتخر است که در نخستین دیدار خارجی با ملک عبدالله دوم ملاقات داشته است.

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، در گفت‌‌وگو با پادشاه اردن از تلاش‌های ملک عبدالله دوم برای برقراری صلح در خاورمیانه سپاسگزاری کرد.

سفر پادشاه اردن به آمریکا و دیدارهای او با مقام‌های بلندپایه ایالات متحده در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها و درگیری‌ها میان اسرائيل و فلسطینی‌ها بار دیگر در کرانه غربی و نوار غزه تشدید است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته ملک عبدالله در اردن میزبان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، بود. این نخستین سفر خارجی نتانیاهو، پس از بازگشت دوباره او به قدرت به‌حساب می‌آید.

به‌گزارش دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو و ملک‌ عبدالله درباره ثبات منطقه‌ای و همکاری‌های راهبردی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

دیدار ملک عبدالله با مقام‌های آمریکایی، به‌ لحاظ داخلی نیز مهم است و در میانه بحران و نارضایتی اقتصادی فزاینده در این کشور انجام می‌شود.

این سومین سفر پادشاه اردن به آمریکا از زمان شروع ریاست جمهوری جو بایدن به‌شمار می‌رود.

آخرین دیدار ملک عبدالله از کاخ سفید، در ماه می سال میلادی گذشته، در بحبوحه افزایش تنش‌ها در اورشلیم انجام شد.

بیشتر از جهان