عربستان سعودی «روادید توقف» رایگان چهار روزه ارائه می‌دهد

درخواست برای این روادید رایگان است و در زمره رواید توقف کوتاه‌مدت (ترانزیت) به‌حساب می‌آیند

این آخرین اقدام دولت عربستان سعودی برای جذب شمار بیشتری از گردشگران خارجی به این کشور است - - FAYEZ NURELDINE / AFP

دولت عربستان سعودی «روادید توقف» مسافرتی جدیدی را معرفی کرده است که به گردشگران خارجی اجازه می‌دهد حداکثر به‌مدت چهار روز در این کشور، برای دیدن اماکن گردشگری، مذهبی و… اقامت داشته باشند. درخواست برای این روادید رایگان است و در زمره رواید توقف کوتاه‌مدت (ترانزیت) به‌حساب می‌آیند.

خبرگزاری عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن‌ماه) در گزارشی به‌نقل از مقام‌های دولتی این کشور نوشت «روادید توقف» از روز دوشنبه اجرایی شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق وب‌سایت هواپیمایی سعودی برای درخواست «روادید الکترونیکی» اقدام کنند. بررسی درخواست روادید بلافاصله شروع می‌شود و مدت اعتبار «روادید توقف» سه ماه است.

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی به‌نقل از عبدالله الشهرانی، سخنگوی خطوط هوایی عربستان سعودی، نوشت شرکت هواپیمایی عربستان سعودی خدمات درخواست «روادید توقف» را به‌هنگام خرید بلیط، به‌طور رایگان ارائه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌ها، دریافت‌کنندگان روادید توقف چهار روزه عربستان سعودی می‌توانند از این روادید برای بازدید از اماکن گردشگری و فرهنگی یا شرکت در همایش‌ها و نشست‌های تجاری یا مراسم مذهبی، نظیر حج عمره و… استفاده کنند.

این آخرین اقدام دولت عربستان سعودی برای جذب شمار بیشتری از گردشگران خارجی به این کشور است.

شبکه خبری العربیه در بخش دیگری از گزارش روز سه‌شنبه خود به‌نقل از احمد الخطیب، وزیر گردشگری سعودی، نوشت این تصمیم نشانگر اراده دولت سعودی برای تقویت و توسعه بخش گردشگری کشور است.

عربستان سعودی در چارچوب برنامه توسعه‌محور «چشم‌انداز ۲۰۳۰» تلاش می‌کند در اقتصاد این کشور تنوع ایجاد کند.

تقویت بخش گردشگری در محور برنامه‌های توسعه‌محور «چشم‌انداز ۲۰۳۰» قرار دارد. عربستان سعودی تلاش می‌کند تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر و بازدید‌کننده خارجی داشته باشد.

بیشتر از جهان