حمله پهپادی به کامیون‌های «حامل سلاح» در شرق سوریه

تایمز اسرائیل می‌گوید ایران از این مسیر برای انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند

تصویر آرشیوی-OMAR HAJ KADOUR / AFP

دیدبان حقوق بشر سوریه بامداد دوشنبه گزارش داد که کاروانی از کامیون‌هایی که گمان می‌رود «حامل سلاح» بودند، شنبه شب هنگام ورود از عراق به شرق سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این حمله در منطقه بوکمال که تحت کنترل شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی است و در حالی انجام شد که تنش‌ها بین ایران و رقبایش در منطقه افزایش یافته است. شنبه شب نیز یک حمله پهپادی علیه مرکز نظامی در اصفهان انجام شد که هنوز عامل آن روشن نیست اما برخی گزارش‌ها حاکی از نقش‌آفرینی اسرائیل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایمز اسرائیل می‌گوید ایران از این مسیر برای انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند. رامی عبدالرحمان، مدیر گروه ناظر حقوق بشر در سوریه هم به خبرگزاری فرانسه گفت: «کامیون‌ها حامل تسلیحات ایران بودند.»

هنوز عامل این حمله به‌طور رسمی اعلام نشده است، اما دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید، به‌نظر می‌رسد پهپادها متعلق به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا باشند.

پهپادها شش کامیون از کاروان ۲۵ کامیون یخچال‌دار را هدف گرفتند.

هنوز تعداد تلفات این حمله به‌طور رسمی اعلام نشده است اما گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که این حمله تلفانی داشته و صدای آمبولانس‌ها در منطقه به‌گوش می‌رسد.

در سال‌های اخیر بارها اخباری مبنی بر حمله به کاروان‌های حامل سلاح در شرق سوریه منتشر شده است. در جریان این حمله‌ها شماری از نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته به آن کشته شده‌اند. جمهوری اسلامی معمولا این کشته‌ها را مدافعان حرم معرفی می‌کند و واکنشی به اسرائیل نشان نمی‌دهد. 

بیشتر از جهان