عاقبت بوقلمون‌های عفو شده از طرف رئیس جمهوری

مراسم عفو بوقلمون، امسال درروز ۲۶ نوامبر برگزار خواهد شد

دونالد ترامپ در حال عفو یک بوقلمون. واشنگتن دی‌سی نوامبر ۲۰۱۸Brendan Smialowski / AFP

بوقلمون‌هایی که در سنت عجیب آمریکایی‌ها به مناسبت عید شکرگزاری مورد عفو رئیس جمهوری قرار می‌گیرند و از زیر تیغ جان سالم به‌در می‌برند، تا آخر عمر با خیال راحت در ناز و نعمت زندگی می‌کنند.

چند سال پیش که سنت عفو بوقلمون شروع شد، خوش‌شانس‌هایی که از اعدام نجات می‌یافتند، به مزارع یا باغ وحش فرستاده می‌شدند. اما بوقلمون عفو شده سال ۲۰۱۳، به محلی در پارک «موُروِن»، ملک تاریخی فرماندار سابق ویرجینیا، وستمورلند دیویس، منتقل شد که همقطارهایش از سال ۲۰۱۴ و۲۰۱۵ هم در آنجا نگهداری می‌شوند.

اما حالا، به گفته کاخ سفید، بوقلمون‌های مورد عفو رئیس جمهوری به محل نرده‌کشی شده‌ای به نام «گابِلِرز رِست» فرستاده می‌شوند که با همتایان آزادشان محشور باشند. 

در این محل که در داخل محوطه آموزشگاه «بلکزبرگ» در ایالت ویرجینیا  قرار دارد، بوقلمون‌های خوش‌شانس از خدمات دامپزشک‌ها و دانشجویان مدرسه علوم حیوانی و ماکیان بهره‌مند می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این محل، مردم می‌توانند ضمن دیدار از بوقلمون‌های عفو شده، از «موضوع‌های تدریس، پژوهش و برنامه‌های ارتباطاتی (آن آموزشگاه) در مسایل مربوط به علوم ماکیان و دامپزشکی» مطلع شوند.

هرچند تنها یک بوقلمون رسما مقام بوقلمون «عید شکرگزاری ملی» را نصیب خود می‌کند، اما بوقلمون رقیب او نیز که در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، مشمول عفو ریاست جمهوری می‌شود و همراه با برنده اول، به محل زندگی دایمی‌اش منتقل می‌شود.

برندگان سال گذشته، «پیز» و «کَروتز»، پس از انداختن عکس با ناجی‌شان، شخص رئیس جمهوری، به دو برنده سال پیش از آن، «ویش بوُن» و «درام اِستیک» در آموزشگاه فنی ویرجینیا پیوستند.

اگرچه بیشتر بوقلمون‌های از زیرتیغ گریخته به ویرجینیا فرستاده می‌شوند، اما تعدادی از آن‌ها هم در دیگر ایالت‌ها، از جمله نیوجرسی، کالیفرنیا و فلوریدا اسکان یافته‌اند.

مراسم عفو بوقلمون، امسال درروز ۲۶ نوامبر برگزار خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی