تیراندازی گروهی در لس‌آنجلس؛ ۱۰ نفر کشته شدند

این حمله در اطراف محل برگزاری جشن سال نو چینی در مونتری پارک رخ داد

به گفته پلیس، مظنون تیراندازی مرد است، اما مشخص نیست آیا فرار کرده است یا خیر ــ AFP

اداره پلیس لس‌آنجلس اعلام کرد که در جریان تیراندازی گروهی در شهر مونتری پارک، دست‌کم ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، در بیانیه اداره پلیس لس‌آنجلس آمده است: «اواخر روز شنبه تیراندازی گروهی در مونتری پارک رخ داد. آنچه می‌دانیم این است که مظنون مرد است اما مشخص نیست که آیا او موفق شده است فرار کند یا خیر. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دست نیست.»

به گفته برخی منابع خبری، تیراندازی بعد از ساعت ۱۰شب در اطراف محل برگزاری جشن سال نو چینی در مونتری پارک رخ داد. شنبه آغاز این جشنواره دو روزه بود که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سال نو چینی در جنوب کالیفرنیا به شمار می‌رود.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که افراد مجروح روی برانکارد به آمبولانس منتقل می‌شوند و در اطراف صحنه تیراندازی، پلیس از خیابان‌های محصورشده محافظت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کنت مجیا، یکی از مقام‌های لس‌آنجلس در توییتی اعلام کرد: «با کسانی که امشب عزیزان خود را در شهر همسایه ما، مونتری پارک، از دست دادند همدردی می‌کنیم.» مونتری پارک نزدیک به ۱۱ کیلومتر از مرکز لس‌آنجلس فاصله دارد و حدود ۶۰ هزار آسیایی در آن ساکن‌اند.

لس‌آنجلس تایمز به نقل از صاحب رستورانی در همان نزدیکی نوشت افرادی که در ملک او پناه گرفتند به او گفتند مردی با مسلسل در آن منطقه دیده شده است. سونگ وون چوی به این روزنامه گفت که او معتقد است تیراندازی در یک باشگاه رقص رخ داده است.

فرد دیگری که در همان نزدیکی زندگی می‌کرد هم به لس‌آنجلس تایمز گفت که دوستش آن شب در دستشویی یک باشگاه رقص بود که متوجه تیراندازی شد. او گفته وقتی که بیرون آمده، یک مرد مسلح و سه جسد دیده است. 

این پنجمین تیراندازی گروهی در ایالات متحده در ماه جاری محسوب می‌شود.

بیشتر از جهان