یک کودک شش ساله در کلاس درس به معلم خود تیراندازی کرد

به گفته پلیس ایالت ویرجینیا، معلم ۳۰ ساله دچار جراحت‌های شدیدی شده است

مقام‌های پلیس تاکید کردند که شلیک گلوله از سوی کودک تصادفی نبوده است _ AFP

پلیس و مقام‌های مدرسه‌ای در شهر نیوپورت‌نیوز ایالت ویرجینیا اعلام کردند که یک دانش‌آموز شش ساله به معلم مدرسه‌اش تیراندازی و او را زخمی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، تیراندازی این کودک، روز جمعه ششم ژانویه، در جریان درگیری در کلاس اول مدرسه رخ داد. به گفته پلیس، در جریان این تیراندازی هیچ دانش‌آموزی آسیب ندیده، اما معلم - زنی حدودا ۳۰ ساله - دچار جراحت‌های شدیدی شده است.

مقام‌های پلیس همچنین تاکید کردند که شلیک گلوله از سوی این کودک به سمت معلم تصادفی نبوده است و دانش‌آموز و معلم یکدیگر را می‌شناختند. با این حال، جزئیات بیشتری درباره اینکه این پسربچه تفنگ را چگونه به دست آورده است و درگیری در مدرسه بر سر چه موضوعی بوده، منتشر نشده است.

نیوپورت‌نیوز شهری با حدود ۱۸۵ هزار نفر جمعیت، در جنوب شرقی ویرجینیا قرار دارد. مدرسه ریچنک که این اتفاق در آن رخ داده است، حدود ۵۵۰ دانش‌آموز دارد که شامل کودکان از مهدکودک تا کلاس پنجم است. تمام کلاس‌های درس این مدرسه در روز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

 قانون ویرجینیا اجازه نمی‌دهد که کودکان شش ساله به‌عنوان بزرگسال محاکمه شوند. علاوه بر این، یک کودک شش ساله حتی اگر مجرم شناخته شود، نمی‌تواند به سرپرستی وزارت دادگستری سپرده شود. با این حال، قاضی اطفال صلاحیت دارد که حضانت والدین را لغو کند و کودک را در اختیار نهادهای خدمات اجتماعی قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پیش از این، تیراندازی‌ دانش‌آموزان در مدرسه شامل کودکان هفت، هشت، ۹ سال و بالاتر بود، اما انجام چنین کاری به‌دست یک کودک شش ساله در کلاس درس، نه حیاط و اطراف مدرسه، بسیار کم‌سابقه است.

در جریان تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر یووالد در ایالت تگزاس آمریکا در ماه مه ۲۰۲۲، دست‌کم ۱۸ کودک و سه بزرگسال کشته شدند. پس از آن اتفاق، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با انتقاد از «لابی سلاح» و با اشاره به سود تولید‌کنندگان اسلحه تاکید کرد که همین حالا باید برای توقف این روند و اصلاح قانون سلاح در آمریکا اقدام شود.

پس از آن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، دموکرات‌ها را به سنگ‌اندازی در انجام اقدام‌های امنیتی در محیط‌های آموزشی متهم کرد، از قانونگذاران آمریکایی خواست که بودجه امنیت مدارس را در اولویت بیشتری نسبت به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین قرار دهند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درخواست‌ها برای تشدید کنترل‌ اسلحه را رد کرد و گفت که باید به آمریکایی‌های آبرومند اجازه داده شود که با سلاح گرم از خودشان در برابر «شیطان» دفاع کنند.

او در عوض، بازنگری اساسی در ایمن‌سازی مدارس را پیشنهاد کرد و گفت که لازم است دست‌کم یک افسر پلیس در هر محوطه آموزشی حضور داشته باشد.

بیشتر از جهان