۹ زخمی در تیراندازی در اوهایو

ایالت اوهایوی آمریکا در چند روز گذشته با تیراندازی‌های پیاپی روبرو بوده است 

به گفته پلیس سینسیناتی، این حمله در محله «اوور د راین» سینسیناتی در نزدیکی چند «بار» رخ داد-City Of Cincinnati Government/Facebook

یک واقعه «تیراندازی به جمع» (mass shooting)، بامداد یکشنبه، ۷ اوت (۱۶ مرداد ۱۴۰۱)، در شهر سینسیناتی واقع در ایالت اوهایوی آمریکا، دست‌کم ۹ زخمی بر جای گذاشت. این تیراندازی حوالی ساعت ۱:۴۵ دقیقه بامداد به وقت محلی در یکی از محبوب‌ترین نقاط این شهر که مملو از بار و رستوران است، رخ داد. 

به گفته پلیس سینسیناتی، این حمله در محله «اوور د راین» سینسیناتی در نزدیکی چند «بار» رخ داد. هیچ یک از زخمی‌ها در خطر مرگ نیستند. ضارب ظاهرا از شلوغی آخرهفته در محله محبوب این شهر استفاده کرده و به روی عموم مردم آتش گشوده است. 

طبق گزارش‌ها، فرد ضارب پس از تیراندازی موفق به فرار شده است. پلیس سینسیناتی به سوی یک مظنون شلیک کرده است، اما معلوم نیست که تیر به او اصابت کرده است یا نه. تا زمان تهیه این گزارش (حدود ۱۲ ظهر یکشنبه به وقت محلی) هنوز هیچ مظنونی دستگیر نشده است. به گفته پلیس، ضارب تی‌شرت سفید و شلوار تیره به تن داشته است. 

مایکل جان، دستیار رئیس پلیس سینسیناتی، صبح یکشنبه، ۷ اوت، در نشستی خبری گفت: «یک مامور پلیس سینسیناتی تیراندازی کرد، اما نمی‌دانیم گلوله‌‌ای به فردی که به سوی او شلیک شد اصابت کرده است، یا نه. این فرد در زمان این درگیری فعالانه مشغول شلیک بود.»

به گزارش رسانه‌های محلی، بر اساس شواهدی که در محل پیدا شده است، احتمال می‌رود که بیش از یک نفر تیراندازی کرده باشند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از حادثه، خیابان اصلی سینسیناتی و برخی محله‌های این شهر تعطیل شده بودند، اما در ساعات اخیر همه دوباره بازگشایی شده‌اند. 

به گفته مایکل جان، یک حادثه تیراندازی دیگر نیز در منطقه مالی مرکزی شهر رخ داده است و طی آن دو نفر تیر خورده‌اند. اما هنوز معلوم نیست که این دو حادثه ربطی به یکدیگر داشته باشند. 

پلیس به دنبال شاهدان عینی هر دو حادثه برای دستیابی به اطلاعات بیشتر است. مایکل جان مشخصا خواهان فیلم‌هایی شد که مردم احتمالا با گوشی‌های موبایل‌ خود گرفته‌اند. 

دان هیلز،‌ رئیس اتحادیه پلیس سینسیناتی، گفت: «خوشبختانه انتظار می‌رود که تمام کسانی که تیر خورده‌اند، زنده بمانند. اعضای گروه واکنش به ناآرامی مدنی، از جمله مامور پلیسی که به سوی مهاجم تیراندازی کرده است، بامداد امروز عملکردی فوق‌العاده داشتند و توانستند این صحنه پرآشوب و خطرناک را کنترل کنند.»

لیندزی سوآدنر،‌ صاحب باری به نام‌ «هاب»، گفت که شلیک ۲۰ تا ۳۰ گلوله را ظرف چند ثانیه شنیده و کوشیده است مردم را پناه دهد. در شرایط سراسیمگی در محل حادثه، برخی از شهروندان کوشیده‌اند کمک‌های اولیه و فوری پزشکی به مجروحان ارائه دهند.

ایالت اوهایو که در منطقه غرب میانه آمریکا واقع شده است، در چند روز گذشته با حوادث خشونت‌بار مواجه بوده است. روز شنبه، ۶ اوت، نوجوانی ۱۹ ساله در محله‌های جنوبی شهر کلمبوس به ضرب گلوله از پای در آمد. پلیس حوالی ساعت ۲:۴۵ دقیقه بعدازظهر، پس از گزارش‌های مردم، به محل آمد. این نوجوان که آنتوم استارگل نام داشت و به بیمارستان انتقال یافته بود،  ساعت ۳:۰۸  دقیقه بعدازظهر درگذشت. هنوز کسی در پیوند با این حادثه دستگیر نشده است. آنتوم استارگل هشتاد و سومین شهروند شهر کلمبوس است که در سال جاری میلادی به قتل می‌رسد. 

صبح جمعه، ۵ اوت، نیز در شهری با هشت هزار سکنه به نام «باتلر» در «مونتگومری کانتی» (در نزدیکی دیتون) چند تیراندازی رخ داد و به کشته شدن چهار نفر انجامید. جسد این چهار نفر، از جمله یک مادر و دختر ۱۵ ساله‌اش که در خانه‌شان به قتل رسیده بودند، در چند نقطه مختلف شهر پیدا شد.

استفن مارلو، مظنون تیراندازی‌های باتلر، شنبه‌شب در شهر لارنس در ایالت کانزاس دستگیر شد. رسانه‌ها عکس این فرد را منتشر کرده‌اند، اما هنوز اطلاعات بیشتری در مورد انگیزه‌های احتمالی او منتشر نشده است. 

پلیس شهر باتلر روز شنبه در فیس‌بوک نوشت که مارلو مظنون اصلی است، اما افراد دیگری هم «در این جنایات هولناک نقش داشتند.»

روز جمعه نیز نوجوان ۱۵ ساله دیگری به نام عیسی جیلانی هنگام بازی فوتبال با دوستانش، در کلمبوس کشته شد. جیلانی برای باشگاه «هیل‌تاپ تایگر» توپ می‌زد. این باشگاه بخشی از «پروژه من، آمریکا» است؛ سازمانی غیرانتفاعی که با خشونت دارودسته‌های مسلح مقابله می‌کند. 

در سال جاری میلادی که هفت ماه و یک هفته از آن می‌گذرد، بیش از هزار کودک و نوجوان در آمریکا در حوادث مختلف، به ضرب گلوله از پای درآمده‌اند.

بیشتر از جهان