مردی پس از تیراندازی در نزدیک ساختمان کنگره آمریکا خودکشی کرد

پلیس کنگره می‌گوید نیروهای انتظامی داشتند به مرد نزدیک می‌شدند که او خود را کشت؛ هنوز انگیزه این اقدام او مشخص نیست

حمله بامداد یکشنبه در ضمن یادآور رویدادی در آوریل ۲۰۲۱ بود: زمانی که مردی با اتومبیل به سوی یک ایست بازرسی و دو نیروی پلیس کنگره آمریکا یورش برد و یک جوان ۱۸ ساله از این نیروهای پلیس را کشت- Daniel SLIM / AFP

بامداد یکشنبه، ۱۴ اوت (۲۳ مرداد ۱۴۰۱)، مردی خود را به یک مانع تردد خودروها در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی، پایتخت این کشور، کوبید و سپس دست به شلیک تیرهوایی زد، و در پایان خودش را کشت. پلیس آمریکا ضمن اعلام این جزئيات، گفت که این واقعه دقایقی پیش از چهار صبح در تقاطع دو خیابان «کاپیتول ایست شمال شرقی» و «دوم جنوب شرقی» در واشنگتن دی‌سی رخ داده است. 

در روزهای گذشته، مقام‌های انتظامی در سراسر آمریکا در مورد احتمال حملات خشونت‌بار به ساختمان‌های دولتی هشدار داده‌اند. این هشدارها در پی عملیات تجسس ماموران «اف‌بی‌آی» در خانه ولایی  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق جمهوری‌خواه، مطرح می‌شود که باعث شده است برخی هواداران او به شدت از نیروهای دولتی آمریکا انتقاد کنند و حتی پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) را با گشتاپو، پلیس آلمان نازی، مقایسه کنند. ریک اسکات، سناتور فلوریدا و رئیس کمیته ملی سناتورهای جمهوری‌خواه، از جمله چهره‌هایی است که دولت فدرال را متهم کرده است که «به سیاق گشتاپو» عمل می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله بامداد یکشنبه در ضمن یادآور رویدادی در آوریل ۲۰۲۱ بود: زمانی که مردی با اتومبیل به سوی یک ایست بازرسی و دو نیروی پلیس کنگره آمریکا یورش برد و یک جوان ۱۸ ساله از این نیروهای پلیس را کشت. در پی یورش هواداران ترامپ به کنگره در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱، بسیاری همچنان از بروز هرگونه تحرک در این منطقه حساس، نگرانند. 

هویت مهاجم روز یکشنبه هنوز اعلام نشده است. اما به گفته مقام‌های پلیس، او اتومبیل خود را به یک مانع تردد خودروها کوبید و هنگام خروج از آن بود که خودرو آتش گرفت، و سپس در حالی‌که نیروهای پلیس به او نزدیک می‌شدند، تیر هوایی شلیک کرد. به گفته پلیس کنگره، نیروهای پلیس هنوز به این مرد نرسیده بودند که او به خودش شلیک کرد و مدتی بعد درگذشت.

پلیس گفته است که به نظر نمی‌رسد این مرد هیچ یک از اعضای کنگره را هدف گرفته باشد. تحقیقات برای پیدا کردن انگیزه او در جریان است. در حال حاضر، هر دو مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا، در تعطیلات تابستانی‌اند و در آن ساعت بامداد، اکثریت عظیم کارمندهای کنگره نیز مشغول کار نیستند. 

هیچ کس در این ماجرا زخمی نشده است و به گفته پلیس، هیچ یک از نیروهای انتظامی نیز تیراندازی نکرده‌اند.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید، با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.

بیشتر از جهان